خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 20 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

قوانین تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی

فارس | برگزیده | شنبه، 16 مرداد 1400 - 23:30
«دستورالعمل تأسیس و گسترش مدارس علوم و معارف اسلامی» از سوی وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.
مدارس،پرورش،آموزش،تأسيس،علوم،اسلامي،معارف،دستورالعمل،دبيرستا ...

«دستورالعمل تأسیس و گسترش مدارس علوم و معارف اسلامی» از سوی وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.
به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، در راستای تحقق سیاست توسعه علوم اسلامی انسانی و پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و دینی جامعه و به منظور اجرای هدف عملیاتی شماره 15 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، «دستورالعمل تأسیس و گسترش مدارس علوم و معارف اسلامی»، از سوی وزیر آموزش و پرورش، به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.
در بندهایی از این دستورالعمل آمده است:
در هر منطقه که حداقل 3500 دانش آموز پسر یا دختر در پایه نهم به تحصیل اشتغال دارند و تاکنون دبیرستان علوم و معارف اسلامی دایر نشده است، در اولین فرصت نسبت به راه اندازی یک واحد پسرانه و نیز دخترانه با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش اقدام شود.
در تأسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی، توصیه مؤکد به نوع وابسته آن است؛ بنابراین مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در گام اول، شرایط را برای راه‌اندازی این مدارس به صورت وابسته فراهم سازند و در صورتی که موفق نشدند به نوع دولتی اقدام کنند.
در صورتی که تأسیس دبیرستان دولتی مستقل مقدور نباشد در مناطقی که تأسیس این مدارس ضروری است با حمایت از تأسیس اینگونه مدارس، در قالب مدارس غیردولتی یا واحد ضمیمه در یکی از مدارس نمونه-شاهد-فرهنگ یا هیأت امنایی معرفی شوند.
در تأمین نیروی انسانی به ویژه در دروس تخصصی و با عنایت به این که تعداد این مدارس در اکثر قریب به اتفاق مناطق بسیار محدود است، حداکثر مساعدت مبذول شود.
سعی کافی در معرفی این رشته و مدارس مربوط به کار رود و با اتکا و دلبستگی دینی و مذهبی مردم نسبت به جلب کمک‌های مردمی برای بهبود کیفیت آن تلاش لازم به عمل آید.
انتهای پیام/