خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شهرستان‌های غرب استان دارای بیشترین نرخ رشد و مهاجرت جمعیت هستند

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 12 مرداد 1400 - 18:24
تهران- استاندار تهران با اشاره به اینکه شهرستان‌های غرب استان دارای بیشترین نرخ رشد و مهاجرت جمعیت هستند گفت: این شهرستان دارای نوعی عقب ماندگی دیرینه در شاخص‌های توسعه می باشند.
استان،تهران،غرب،آب،شرب،بندپي

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران: عصر سه شنبه در جلسه تعیین تکلیف تفکیک آب شرب شهرستان‌های غرب استان تهران با اشاره به اینکه شهرستان‌های غرب استان در مقایسه با شهرستان‌های شرق تهران محرومیت مضاعفی در تأمین آب شرب دارند اظهار داشت: شرکت آبفای استان تهران موظف است تا با ارائه برنامه زمانبندی شده ظرف ۱۰ روز نسبت به بازچرخانی آب در شهرستان‌های غرب استان به صورت عادلانه اقدام کند.
محسنی بندپی بیان داشت: وضعیت پساب تصفیه شده در شهرستان‌های غرب استان تهران باید تعیین تکلیف د و سهم بخش کشاورزی و صنعت در شهرستان‌های غرب استان مشخص شود.
وی با بیان اینکه با همکاری مردم استان در نحوه مدیریت آب تاکنون هیچ گونه تنش آبی در سطح استان شاهد نبودیم گفت: در این خصوص از همه مردم تشکر می‌کنیم که با هوشمندی و همکاری همه جانبه سبب شدند دچار این معضل نشویم.
استاندار تهران عنوان داشت: شهرستان‌های غرب استان تهران بالاترین نرخ رشد جمعیت و همچنین بالاترین نرخ مهاجرت سالانه به استان تهران را دارد و در عین حال یک عقب ماندگی دیرینه در شاخص‌های توسعه دارد و بیش از نیمی از جمعیت مهاجر سالانه به استان تهران عمدتاً در شهرستان‌های غرب استان ساکن می‌شوند و همین امر تأمین منابع آب شرب شهروندان این منطقه را ضروری می‌کند.