خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های فارس!/سقوط رعایت پروتکل‌ها به زیر ۳۵ درصد

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 14:12
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بستری ویژه کرونا در فارس تکمیل شده است، هرگونه سهل انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کنونی را تهدیدی جدی برای سلامت عمومی دانست.
شيراز،فارس،بستري،مراكز،كرونا،علوم،پزشكي،استان،بيماران،آمار،موارد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بستری ویژه کرونا در فارس تکمیل شده است، هرگونه سهل انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کنونی را تهدیدی جدی برای سلامت عمومی دانست.
مهرزاد لطفی دوشنبه ۱۱ مرداد در سیصد و هفتاد و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ علوم پزشکی شیراز، گفت: متاسفانه آمارها نشان می‌دهد که میزان رعایت اصول بهداشتی در استان به زیر ۳۵ درصد رسیده است و در شرایط کنونی به یک تعطیلی کامل در استان نیاز است.
او با بیان اینکه با بستری ۵۲۸ بیمار جدید کرونا در بیمارستان‌های فارس، متاسفانه بیشترین آمار بستری از ابتدای شیوع تاکنون در استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ بیمار در بخش های کووید۱۹ بیمارستان های فارس بستری شده‌اند و با افزایش لیست انتظار بیماران مواجهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به وضعیت بحرانی و اوج گرفتن کروناویروس در فارس، گفت: آمارها نشان می‌دهند طی هفته‌های اخیر بسیاری از افزایش موارد ابتلا به صورت خانوادگی بوده که لازم است در صورت مشاهده هرگونه نشانه بیماری، خود را قرنطینه و حفظ فاصله از دیگران را جدی بگیریم تا چرخه‌های انتقال این بیماری کاهش یابد.
لطفی همچنین با تقدیر از روسای مراکز بهداشت شهدای والفجر و شهدای انقلاب شیراز برای موفقیت در اجرای‌ واکسیناسیون در شیراز، از حضور همیشه در صحنه و فعالیت‌های شبانه روزی و ایثارگرانه کارکنان بهداشت از ابتدای شیوع تاکنون قدردانی کرد.
او با تاکید بر نقش تاثیرگذار بیمارستان‌های پشتیبان در پوشش خدمت رسانی به بیماران کووید۱۹، روند ارائه خدمات در مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا(۱۶ ساعته) و شیوه ارجاع بیماران به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را مورد بررسی قرار داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای درصد تزریق واکسن کووید۱۹ در استان به تفکیک شبکه‌های بهداشت و درمان و پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.
انتهای پیام