خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آبگیری سد گلمندره در انتظار اختصاص اعتبار لازم

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 14:12
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: آبگیری و تکمیل سد گلمندره در شهرستان گرمه نیازمند اختصاص اعتبارات لازم است.
سد،اعتبار،آبگيري،آب،تكميل،شمالي،تومان

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: آبگیری و تکمیل سد گلمندره در شهرستان گرمه نیازمند اختصاص اعتبارات لازم است.
سید عقیل مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: سد گلمندره باید طی سه سال به بهره برداری می رسید که متاسفانه به علت کمبود اعتبار شش ساله شده و هنوز به مرحله تکمیل نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سد گلمندره حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: زمانیکه سدها به پیشرفت ۸۰ تا ۹۰ درصدی می رسند امکان آبگیری برای آن ها فراهم می شود.
مرتضوی ادامه داد: طی برآورد انجام شده در سال گذشته برای آبگیری این سد ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که متاسفانه تامین اعتبار نشد و هنوز سد به مرحله آبگیری نرسیده است و مقدار اعتبار پیش بینی شده در سال گذشته با توجه به افزایش قیمت ها، افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: برای تکمیل سد به ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر کارگاه ساخت سد در منطقه فعال است، تاکیدکرد: این شرکت در حال حاضر ۴۰ میلیارد تومان به پیمانکار بدهکار است.
وی گفت: این سد با هدف سیلاب های پارک ملی گلستان در حال ساخت است که البته بخشی از آب های ذخیره شده برای بخش کشاورزی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: با پیگیری های انجام شده موفق شده ایم تا مجوز مقداری از آب به بخش صنعت را نیز دریافت کنیم.
انتهای پیام