خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۲ هزار تن نهاده دامی میان دامداران خراسان شمالی توزیع شد

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 13:53
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از توزیع ۱۲ هزار تن نهاده دامی در میان دامداران روستایی این استان خبر داد.
استان،نهاده،دامي،شمالي،دامداران،خراسان

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از توزیع ۱۲ هزار تن نهاده دامی در میان دامداران روستایی این استان خبر داد.
محمدزاده در گفت و گو با ایسنا، گفت: این میزان از نهاده دامی متعلق به سهمیه استان برای تیر ماه بوده است.
وی با اشاره به اینکه نهاده مذکور در میان دامدارانی که دارای دام سبک بوده اند، توزیع شده است، افزود: طی اردیبهشت ماه نیز مقدار پنج هزار و ۶۰۰ تن نهاده توزیع شده است.
محمدزاده ادامه داد: ۴۴ هزار تن نیاز دامداران خراسان شمالی به نهاده های دامی دانه ای و پودری است که بخشی از آن از خارج استان تامین می شود.
وی تصریح کرد: در گذشته ماهانه ۱۲ تا ۱۳ هزار تن کنسانتره به استان اختصاص می یافت اما بعد از اینکه خراسان شمالی جزء استان های در رده خشکسالی شدید قرار گرفت مقداری جوی خام با عنوان سهمیه ویژه خشکسالی نیز به استان اختصاص می یابد.
این مقام مسئول تصریح کرد: تامین نهاده های دامی و بالا بودن قیمت آن یکی از مشکلات اساسی دامداران در حال حاضر است که سازمان جهادکشاورزی با پیگیری هایی که انجام می دهد سعی بر این دارد تا این نیاز را برطرف کند.
به گفته وی در حال حاضر بیش از دو هزار راس دام سبک در خراسان شمالی توسط دامداران استان پرورش می یابند.
انتهای پیام