خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سیر صعودی کرونا در شاهرود/ تزریق حدود47 هزار دوز واکسن در شاهرود و میامی

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 13:53
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از روند افزایشی مبتلایان در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد.
دانشگاه،شاهرود،كرونا،علوم،پزشكي،بستري،خبر،نفر،گذشته،رئيس

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از روند افزایشی مبتلایان در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد.
دکتر رضا چمن در گفت‌وگو با ایسنا از افزایش همزمان سرعت واکسیناسیون در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: تاکنون قریب 47 هزار دوز واکسن در دو شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه تزریق شده است.
وی از تداوم واکسیناسیون در مراکز تعیین‌شده در مناطق تحت پوشش خبر داد و افزود: تا دهم مردادماه در مجموع 46 هزار و 950 دوز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با نگران‌کننده خواندن وضعیت اپیدمی کرونا خاطرنشان کرد: تنها در 24 ساعت گذشته 140 بیمار مثبت قطعی در دو شهرستان تحت پوشش دانشگاه شناسایی شده است.
دکتر چمن با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته بیش از 310 نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز بیمارستانی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مراجعه کردند اضافه کرد: تست 140 نفر از این بیماران مثبت قطعی بوده و 40 نفر از این بیماران در بخش کرونا بیمارستان امام حسین(ع)شاهرود بستری شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به میزان بستری‌ها در این دانشگاه ادامه داد: در حال حاضر در مجموع 198 بیمار مبتلا به کووید19 در بخش کرونا بیمارستان امام حسین(ع)شاهرود بستری هستند که چهل مورد از آنها طی شبانه‌روز گذشته در این بخش بستری شدند.
این عضو ستاد استانی مقابله با کروناویروس بر ضرورت رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در شرق استان تاکید و اظهار کرد: اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و اجتماعات خانوادگی، پرهیز از هرگونه سفر غیرضرور، استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری فیزیکی در این شرایط الزامی بوده و به کنترل بهتر بیماری از سوی مدافعان سلامت کمک می‌کند.
انتهای پیام