خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی وبومتریکس جایگاه سوم را کسب کرد

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 13:30
بر اساس آخرین نتایج نظام رتبه‌بندی وبومتریکس که در ماه جولای ۲۰۲۱ منتشر شده است دانشگاه علوم پزشکی مشهد  موفق شد روند صعودی خود را همچنان حفظ نموده و به رتبه جهانی ۹۱۱ ارتقا یابد  و  پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهیدبهشتی رتبه سوم را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب نماید.
رتبه،علوم،پزشكي،دانشگاه،كسب،جهاني،موضوعي

ایسنا/خراسان رضوی بر اساس آخرین نتایج نظام رتبه‌بندی وبومتریکس که در ماه جولای ۲۰۲۱ منتشر شده است دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد روند صعودی خود را همچنان حفظ نموده و به رتبه جهانی ۹۱۱ ارتقا یابد و پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهیدبهشتی رتبه سوم را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب نماید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر عبدالرسول رنگرزی اظهار کرد: در این رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر اساس چهار شاخص، تعداد لینک‌های برقرار شده از سایر سایت‌ها به سایت دانشگاه با وزن ۵۰ درصد، مجموع تعداد استنادات ۲۱۰ نویسنده پر استناد دانشگاه در استنادات گوگل اسکالر (Transparency) با وزن ۱۰ درصد و تعداد مقالات دانشگاه قرار گرفته در بین ۱۰ درصد مقالات برتر پر استناد اسکوپوس با وزن ۴۰ درصد رتبه بندی شده‌اند.
مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: از ابتداء سال ۲۰۲۱ میلادی تا کنون دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانسته در چندین نظام رتبه بندی معتبر بین‌المللی جایگاه قابل توجهی را کسب کند.
وی افزود: از آن جمله می‌توان به کسب رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه اول کشوری در رتبه بندی QS در حوزه موضوعی داروسازی و فارماکولوژی، کسب رتبه ۱۰۹ در رتبه بندی آسیایی تایمز، کسب رتبه ۳۲۹ جهانی در حوزه موضوعی بیومدیکال و علوم سلامت در اثرگذاری علمی Scientific impact در رتبه بندی لایدن، کسب رتبه اول کشوری و رتبه جهانی ۳۰۱ تا ۴۰۰ در حوزه موضوعی داروسازی و علوم دارویی و رتبه اول کشوری و رتبه جهانی ۲۰۱ تا ۳۰۰ در حوزه موضوعی Public Health و رتبه سوم کشوری و رتبه جهانی ۴۰۱ تا ۵۰۰ در حوزه موضوعی پزشکی بالینی در رتبه بندی شانگهای اشاره نمود.
انتهای پیام