خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مصرف برق کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۴۴٠ مگاوات عبور کرد

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 13:24
یاسوج- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مصرف برق در پیک بار تابستان امسال از مرز ۴۴۰ مگاوات گذشت که رشد بیش از ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.
برق،معتمدي،كابلي،استان،سيمي،مشتركين

به گزارش خبرنگار مهر، جمال معتمدی زاده پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: گرمای زودرس و تغییر الگوی مصرف از مهمترین دلایل افزایش مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
معتمدی زاده، تأمین برق در چنین شرایطی را سخت دانست و از مشترکین برق در این استان خواست تا پایان تابستان جاری، برق مصرفی خود را مدیریت کنند.
وی ابراز داشت: افت ولتاژ برق در مناطق مختلف استان به دلیل فرسودگی شبکه‌های برق متأسفانه نارضایتی‌های مشترکین را به همراه داشته و در همین راستا ۱۵٠٠ کیلومتر شبکه کابلی خواهد شد.
معتمدی زاده تصریح کرد: برای ارتقای سطح رضایتمندی مشترکین برق در استان کهگیلویه و بویراحمد تعویض شبکه‌های سیمی به کابلی برق در دستورکار قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به برنامه زمانبندی، تا پایان امسال ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه‌های برق سیمی به کابلی تعویض می‌شود.
معتمدی زاده گفت: برای اجرای این پروژه بخشی از کار توسط خود همکاران شرکت و بخش دیگری از کار توسط پیمانکاران انجام می‌شود.
معتمدی زاده، کاهش سرقت‌ها، پایین آمدن نرخ تلفات انرژی، جلوگیری از نوسانات و تأمین برق پایدار را از مهمترین فواید اجرای پروژه تبدیل شبکه‌های سیمی به کابلی برق عنوان کرد.