خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سهمیه ۱۰۰۰ واحدی اسدآباد در احداث مسکن روستایی

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 13:12
رئیس بنیاد مسکن اسدآباد از سهمیه ۱۲۰۰ واحدی امسال اسدآباد در احداث مسکن روستایی خبر داد و گفت: از این میزان سهمیه شهرستان برای ساخت مسکن روستایی ۷۱۹ واحد سهمیه به بانک‌ها داده شده است .
مسكن،روستايي،تسهيلات،شهرستان،سهميه،سند،واحد،اسدآباد،محرومان، ...

ایسنا/همدان رئیس بنیاد مسکن اسدآباد از سهمیه ۱۲۰۰ واحدی امسال اسدآباد در احداث مسکن روستایی خبر داد و گفت: از این میزان سهمیه شهرستان برای ساخت مسکن روستایی ۷۱۹ واحد سهمیه به بانک‌ها داده شده است .
محمد کرم معصومی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون از ۱۱هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی این شهرستان، ۵۱۱۰واحد مسکن روستایی معادل ۴۴ درصد مقاوم سازی شده‌اند، افزود: در دو سال گذشته به‌دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و همچنین عدم افزایش سقف تسهیلات با رکود ساخت‌و ساز در بخش مسکن روستایی مواجه شده بودیم که در سال‌جاری با افزایش سقف تسهیلات، استقبال خوبی از سوی متقاضیان برای استفاده از تسهیلات مسکن روستایی صورت گرفته است.
وی با اشاره به میزان مبلغ تسهیلات مسکن روستایی خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات مسکن روستایی یکصد میلیون تومان با بازه زمانی ۲۰ ساله و با نرخ پنج درصد بوده که متقاضیان می‌توانند بعد از تکمیل پرونده و ارسال آن از سوی این اداره به بانک با ارائه سند روستایی و یا ضامن زنجیره‌ای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن خود را دریافت کنند.
معصومی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۱ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، ادامه داد: در هفته‌های اخیر گرانی مصالح از جمله سیمان بدون شک وضعیت ساخت و ساز مسکن روستایی را تحت تأثیر قرار داده و در صورت تداوم این معضل باید منتظر رکود ساخت و ساز مسکن بود .
رئیس بنیاد مسکن شهرستان اسدآباد از صدور بیش از ۱۱هزار جلد سند مالکیت روستایی در سطح روستاهای این شهرستان خبر داد و ادامه داد: تاکنون بنیاد مسکن اسدآباد برای صدور سند ۷۶روستای شهرستان ورود پیدا کرده و ۱۱ هزار و ۵۰۰ جلد سند صادر و تحویل روستائیان شده که این امر از نقش مؤثری در کاهش اختلافات مالکان و نیز استفاده از سند روستایی به عنوان وثیقه برخوردار است.
وی همچنین با اشاره به سهمیه ۳۲۵ فقره‌ای شهرستان در رابطه با مسکن محرومان یادآور شد: در این رابطه معرفی به بانک انجام و ۲۵۰ واحد موفق به اخذ پایان کار شده اند که بر اساس پیش بینی ها تا پایان سال ساخت سهمیه ۳۲۵ فقره مسکن محرومان شهرستان به پایان خواهد رسید.
معصومی اضافه کرد: در طرح مسکن محرومان در طرح فوق ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دولت توسط بنیاد مسکن در اختیار آنها قرار می‌گیرد، ضمن اینکه کمیته امداد برای هر واحد ۲۵میلیون تومان به منظور کمک به محرومان اختصاص می‌دهد.
انتهای پیام