خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آموزش فنی و حرفه ای، رمز ورود به بازار کار برق صنعتی

ایسنا | بازار | دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 11:53
در دنیای امروز با گسترش هر چه بیشتر وسایل صنعتی و تکنولوژی نیاز جامعه به افرادی که بتوانند از این سیستم های صنعتی پشتیبانی کرده و در صورت بروز مشکل و خرابی در آن ها به تعمیر این سیستم های برقی بپردازند بیش از پیش حس می شود.
صنعتي،برق،آموزش،حرفه،فني،دوره،شركت،يادگيري،تجهيزات،توان،سيست ...

در دنیای امروز با گسترش هر چه بیشتر وسایل صنعتی و تکنولوژی نیاز جامعه به افرادی که بتوانند از این سیستم های صنعتی پشتیبانی کرده و در صورت بروز مشکل و خرابی در آن ها به تعمیر این سیستم های برقی بپردازند بیش از پیش حس می شود.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دارالفنون، خبر خوبی که می توان به آن اشاره کرد، وجود مراکز معتبری است که با برگزاری دوره های آموزش برق صنعتی، به افراد علاقه مند کمک می‌کنند تا علاوه بر یادگیری اصول و قواعد، بتوانند منبع درآمد خوبی را برای خود اختیار کنند.
در ادامه به بررسی نکاتی مهم در رابطه با یادگیری برق صنعتی پرداخته ایم و مرکزی معتبر برای مهارت آموزی و ورود به بازار کار را به شما معرفی خواهیم کرد.
آیا می دانید منظور از برق صنعتی چیست؟
شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اصلا برق صنعتی چیست و شامل چه مواردی می شود.
در پاسخ به این سوال باید گفت که به صورت کلی به برقی که در کارخانه های صنعتی و کارگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد، برق صنعتی گفته می‌شود.
در این میان استثناهایی هم وجود دارد و ممکن است ببینید که در آسانسورها، برق ساختمان و...
هم از تجهیزات برق صنعتی استفاده شده باشد، بنابراین به عنوان یک تعریف کامل می توان گفت به استفاده و هدایت برق سه فازی که وارد یک سازه می شود و به کمک آن تجهیزات به کار رفته در ساختمان خاموش و روشن شده و توان الکتریکی مورد نیاز آنها تامین می شود، علم برق صنعتی می گویند.
مراحل آموزش حرفه ای برق صنعتی
یادگیری نکات و ماهر شدن در این حرفه را می توان به دو مرحله کلی تقسیم کرد.
از آنجایی که برق و سیستم های الکتریکی علاوه بر داشتن علم و تخصص نیاز به کسب تجربه و تمرین عملی دارند، می توان چگونگی آموزش برق صنعتی را به مراحل زیر تقسیم کرد:
مرحله اول که شامل آموزش اصول و قواعد پایه از مقدماتی تا پیشرفته است و می توانیم آن را در بخش های زیر جا دهیم:
آموزش قواعد و اصول پایه سیستم های الکتریکی
معرفی اجزا و تجهیزات مربوط به برق صنعتی و نحوه عملکرد هر یک از آنها
آشنایی کامل با مدار قدرت و مدار فرمان
آموزش مهارت نقشه خوانی و تحلیل و بررسی نقشه ها
بررسی نکات ایمنی ضروری حین کار
مرحله دوم شامل تکنیک های سیم بندی و به کار انداختن تابلو برق و دستورالعمل های لازم برای کاهش خطا در حین انجام کار که کسب مهارت در آن تنها از طریق کار عملی و تمرین های مکرر در کنار یک استاد باتجربه امکان پذیر است.
بازار کار و آینده شغلی دانشجویان آموزش برق صنعتی چگونه است؟
افرادی که دوره های مرتبط با آموزش برق صنعتی را می گذرانند در نهایت می توانند در تمام حوزه ها و مکان هایی به تجهیزات و موارد ذکر شده در برق صنعتی مرتبط هستند، مشغول به کار شوند.
شرکت کننده های این دوره طی جلسات خود با دستورالعمل های برق صنعتی، تجهیزات آن، چگونگی عملکرد هر بخش و وظیفه هر یک آشنا می شوند و در صورت تمایل می توانند در زمینه های زیر مشغول به کار شوند:
مراکز صنعتی گسترده
نیروگاهها و پالایشگاه ها
انواع مختلف کارخانه های صنعتی
مراکز تابلوسازی
شرکت های صنعتی
فروشگاه های مربوط به تجهیزات برق صنعتی
مدرس دوره های آموزشی برق صنعتی
جالب است بدانید که متخصصین این حوزه به دلیل کار با سیستم های پیچیده دستمزد و حقوق قابل توجهی از کارفرمایان دریافت می‌کنند.
مدرک رسمی فنی و حرفه ای برق صنعتی مدرکی با ارزش بین المللی
یکی دیگر از مزیت های شرکت در دوره های رسمی فنی حرفه ای برای یادگیری برق صنعتی دریافت مدرکی بسیار معتبر است.
لازم است بدانید که مدارک سازمان فنی و حرفه ای در تمامی کشورهای عضو سازمان بین المللی کار دارای اعتبار و ارزش هستند.
این به آن معنا است که شما با شرکت در دوره های آموزش برق صنعتی علاوه بر یادگیری اصولی این حرفه، صاحب یک مدرک آموزشی معتبر می شوید.
چرا توصیه می‌کنیم برای آموزش برق صنعتی مجتمع فنی و حرفهای دارالفنون را انتخاب کنید؟
مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون (https://darr.ir) ، یک مرکز معتبر آموزش فنی و حرفه ای است.
از بزگترین مزیت های شرکت در دوره های برق صنعتی دارالفنون می توان به موارد زیر اشاره کرد:
بهره مندی از امکان اقامت در خوابگاه مجموعه
دسترسی آسان از طریق مترو، BRT و تاکسی
برگزاری کلاس ها با حداقل جمعیت ممکن به منظور رعایت مسائل بهداشتی
برگزاری دوره ها با تعرفه رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور
امکان پرداخت شهریه دوره ها به صورت اقساط
جالب است بدانید که این مرکز آموزش فنی و حرفه ای، از حضور اساتید دانشگاهی با سطح علمی و عملی بالا بهره مند بوده و سطح کیفی آموزش در این مجموعه با سایر مراکز قابل قیاس نیست.
هزینه برای کلاس‌های آموزش برق صنعتی یک سرمایه گذاری هوشمندانه است
در پایان، باید به این نکته اشاره کنیم که با شرکت در کلاس‌های برق صنعتی و گذراندن دوره‌های کار آموزی پس از آن، می‌توانید به یک متخصص تمام عیار در این رشته فنی تبدیل شوید.
فراموش نکنید که برای متخصصین مشاغل صنعتی و فنی در کشورهای در حال توسعه و کشورهای پیشرفته، فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد و کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست.
درآمد افراد در این شغل به شکل قابل توجهی از میانگین درآمد افراد غیر متخصص بیشتر بوده و همین امر شرکت در کلاس های آموزش برق صنعتی را به گزینه‌ای ایده‌آل برای سرمایه گذاری شخصی تبدیل خواهد کرد، البته به شرط آن که محلی مناسب را برای یادگیری مهارت انتخاب کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی