خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیشبرد مذاکرات توطئه بدخواهان ایران را نقش بر آب کرد

مهر | سیاسی | دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 11:30
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پیشبرد مذاکرات اتمی در دولت یازدهم، امکانی فراهم آورد تا توطئه بدخواهان ایران نقش بر آب شود.
دولت،روحاني،اتمي،رئيس،صالحي،تدبير،يازدهم،اميد،انرژي،اظهار،سا ...

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز (دوشنبه) در نشست رئیس‌جمهور با مدیران ارشد دولت تدبیر و امید در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با اشاره به فعالیت های دولتِ روحانی، گفت: ضروری است نکاتی را پیرامون دولت یازدهم و دوازدهم و زحمات بی دریغ جناب روحانی و همراهان او در دولت اشاره کنم.
وی اظهار کرد: نخست، باید بگویم که در دوره ریاست جمهوری روحانی از «منجیق فلک سنگ فتنه می‌بارید»؛ باید انصاف داد که شخص رئیس جمهور بر سایر کارگزاران نظام اسلامی در دولت تدبیر و امید سینه خویش را سپر بلای کشور و انقلاب کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت که هیچ دولتی در جمهور اسلامی ایران با این حجم از معضلات و مشکلات مواجه نبوده است.
صالحی با بیان اینکه بروز بلایا و سوانح طبیعی مانند سیل، زلزله و خشکسالی از یک سو و اعمال سیاست فشار حداکثری و ظالمانه و نیز شیوع ویروس منحوس کرونا از سوی دیگر معجونی تلخ و زهرآگین را پدید آورد، اظهار داشت: در این میان، تشدید خصومت و عداوت از جانب دشمنان خارجی و بروز و ظهور برخی بداخلاقی های سیاسی در عرصه داخلی بر جان فرسایی و روح گزایی، شرایط موجود افزود.
وی خاطر نشان کرد: اما به رغم همه محرومیت ها و محدودیت های ایجاد شده در مسیر حرکت دولت تدبیر و امید، به یمن الطاف الهی و به برکت پشتوانه مردمی این دولت، شرایط لازم برای دستیابی به دو پیروزی چشم گیر فراهم آمد.
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: اول، پیشبرد مذاکرات اتمی در دولت یازدهم که از رهگذر هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری و به واسطه تدابیر جناب روحانی امکان پذیر شد، امکانی فراهم آورد تا توطئه بدخواهان ایران نقش بر آب شود و دشمنان عنود ما در پیشبرد اهداف خود ناکام شوند.
صالحی اضافه کرد: دوم اینکه، بعد از بدعهدی دولت پیشین ایالات متحده و خروج این کشور از توافق «برجام» بسیاری از ناظران جهانی منتظر بر هم خوردن تعادل دولت و گرفتار شدن دولتمردان کشورمان در گرداب نا به سامانی های علاج ناپذیر بودند.
وی اظهار کرد: باید شهادت بدهیم که این دولت علیرغم تحمل جراحات به وجود آمده از هجوم بی امان پیکان های زهرآگین در میدان جنگ طاقت فرسای اقتصادی از پا درنیامد و با توکل، استقامت و حمایت های مردمی به راه خود مقتدرانه ادامه داد.
تکمیل می شود...