خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۲۵۰ کارشناس سازمان ملل بر انتخابات آتی عراق نظارت می‌کنند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 09 مرداد 1400 - 18:52
به گفته وزارت خارجه عراق و بنا به درخواست این کشور، کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان ملل متحد، بر انتخابات پارلمانی این کشور نظارت خواهند کرد.
عراق،سازمان،ملل،انتخابات،متحد،كشور،بنا

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، شورای امنیت سازمان ملل یک سال دیگر ماموریت در عراق را تمدید کرد.
علاوه بر آن، بنا به درخواست دولت عراق، این سازمان بر انتخابات پارلمانی پیش از موعد عراق نظارت خواهد کرد.
بنا به قطعنامه ۲۵۷۶، هیأت مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق تا تاریخ ۲۷ مه سال آینده میلادی در این کشور خواهد ماند.
افزون بر این، کار گروه‌های دیگری پیش از انتخابات این کشور که در تاریخ ۱۰ اوت برگزار می‌گردد، وارد عراق خواهند شد تا بر روند برگزاری انتخابات نظارت داشته باشند.
این کارگروه‌ها متشکل از ۲۵۰ کارشناس سازمان ملل متحد هستند که تا ماه سپتامبر وارد خاک عراق می‌شوند.
در قطعنامه ۲۵۷۶ ذکر شده است که سازمان ملل متحد در چارچوب احترام به حاکمیت عراق، باید کمک‌هایی را برای سازماندهی انتخابات در این کشور لحاظ کند.
جنین پلاسخارت، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق گفت ما برای جلوگیری از تقلب با مقامات عراقی همکاری خواهیم کرد.
وزارت امور خارجه عراق تاکید کرد که این تصمیم بنا به درخواست دولت عراق گرفته شده و سازمان ملل متعهد شده است که این نظارت را در چارچوب احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور انجام خواهد داد.
پیش‌تر تصمیم بر این بود که این انتخابات در ماه ژوئن امسال برگزار شود، ولی با توجه به محدودیت زمانی، شیوع ویروس کرونا و آب و هوای گرم عراق، دولت بغداد تاریخ آن را به ۱۰ اوت تغییر داد.
انتهای پیام/