خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جهاد دانشگاهی در خدمت به مردم پیشگام است

ایسنا | استان‌ها | شنبه، 09 مرداد 1400 - 15:12
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار با مدیران جهاد دانشگاهی قزوین گفت: جهاد دانشگاهی در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب گام برداشته و همواره تلاش کرده با توسعه علم و فناوری در خدمت به مردم پیشگام باشد و اگر این نگاه‌ها در تمام بخش‌های کشور توسعه یابد، پیشرفت کشور را شاهد خواهیم بود.
جهاد،دانشگاهي،قزوين،توسعه،كشور،حوزه،فرزانه،راستاي،رهبر،اعتقا ...

ایسنا/قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار با مدیران جهاد دانشگاهی قزوین گفت: جهاد دانشگاهی در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب گام برداشته و همواره تلاش کرده با توسعه علم و فناوری در خدمت به مردم پیشگام باشد و اگر این نگاه‌ها در تمام بخش‌های کشور توسعه یابد، پیشرفت کشور را شاهد خواهیم بود.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز ۹ مرداد در دیدار با مدیران جهاد دانشگاهی قزوین با تأکید بر اینکه نگاه مسئولان باید به داخل و خلاقیت‌های جوانان باشد، اظهار کرد: متأسفانه در چند سال گذشته نگاه مسئولان به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی نبود و به همین خاطر سرعت پیشرفت و توسعه کشور کاهش یافت.
وی با تشریح آیاتی از قرآن کریم یادآور شد: خداوند فرموده از مشرکان، چه آن‌هایی که اهل کتاب هستند و چه غیر اهل کتاب، خیری به شما نمی‌رسد و اگر این سال‌ها این آیه قرآن مورد توجه قرار می‌گرفت، نباید فرصت‌ها برای مذاکره با آمریکا و غرب تلف می‌شد.
امام جمعه قزوین با تأکید بر این که کسانی می‌توانند کار دین، خدا و مردم را پیش ببرند که به خدا، قیامت و امامت و ولایت اعتقاد داشته باشند، خاطرنشان کرد: امروز در عصر غیبت امام‌المسلمین رهبر فرزانه انقلاب تأکید دارند که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و اگر ما اعتقاد به امر امامت و ولایت داشتیم، مسیری را می‌رفتیم که در آن اعتقاد به توانمندی‌های داخلی بود و دچار گرفتارهایی که امروز هستیم نمی‌شدیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: یکی از نهادهایی که در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب گام برداشته و همواره تلاش کرده با توسعه علم و فناوری در خدمت به مردم پیشگام باشد، جهاد دانشگاهی است و اگر این نگاه‌ها در تمام بخش‌های کشور توسعه یابد، پیشرفت کشور را شاهد خواهیم بود.
وی بیان کرد: دشمنان با پیشرفت‌های فناورانه و علمی کشور مشکل دارند که پیشرفت‌های هسته‌ای و موشکی یکی از آورده‌های حوزه علمی و فناوری است و اگر همه دستاوردهای هسته‌ای و موشکی را کنار بگذاریم باز هم کوتاه نمی‌آیند.
آیت‌الله عابدینی مشارکت مردم در طرح‌ها و برنامه‌های جهاد دانشگاهی را در راستای مردمی شدن این نهاد عنوان کرد و افزود: حوزه رسانه نقش مهمی در معرفی طرح‌ها و برنامه‌های جهاد دانشگاهی به مردم دارد و هر چه آگاهی مردم و خیران از خدمات ارزشمند جهاد دانشگاهی افزایش یابد، مشارکت بیشتری در طرح‌ها و برنامه‌های این مجموعه خواهند داشت.
در این دیدار فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاد دانشگاهی قزوین گزارشی از برنامه‌های انجام شده در مجموعه جهاد دانشگاهی مانند طرح توسعه مشاغل خانگی، همت برای کاهش مشکل ناباروری در زوج‌ها، تلاش در حوزه اشتغال و تجاری سازی، حمایت از کسب و کارهای نوآوارنه و خلاق با برگزاری دوره‌های شتابدهی و نیز درباره برخی از مشکلات و چالش‌های این حوزه ارائه کرد.
انتهای پیام