خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رونمایی رژیم صهیونیستی از پهپاد جدید برای کشتار فلسطینی‌ها+ عکس

فارس | بین‌الملل | شنبه، 09 مرداد 1400 - 15:12
رسانه‌های رژیم صهیونیستی مشخصات پهپادی را منتشر کردند که بنا به ادعای آنها پیشرفته است، برای اولین بار در جنگ اخیر علیه نوار غزه بکار گرفته شده و ده‌ها فلسطینی به وسیله آن به شهادت رسیده‌اند.
صهيونيستي،رژيم،اهداف،عمليات،غزه،مدعي،فلسطين،هدف،گزارش،القدس

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مشخصات پهپادی را منتشر کردند که بنا به ادعای آنها پیشرفته است، برای اولین بار در جنگ اخیر علیه نوار غزه بکار گرفته شده و ده‌ها فلسطینی به وسیله آن به شهادت رسیده‌اند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، این رژیم در جنگ اخیر علیه نوار غزه «نگهبانان دیوار» (مقاومت فلسطین این عملیات را سیف القدس نامیده است) از یک پهپاد جدید و پیشرفته استفاده کرده است.
وب‌سایت صهیونیستی «وای نت» مدعی شد، این پهپاد که از نوع «Sky Racing» است برای اولین بار توسط ارتش رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار گرفته و توسط شرکت صنایع نظامی صهیونیستی «البیت» ساخته شده است.
در ادامه این گزارش آمده، این پهپاد توسط تیمی به کار گرفته شده که یک سال برای آن آموزش دیده‌ است.
یکی از افسران این تیم گفته است: از این پهپاد به صورت گسترده در عملیات نگهبانان دیوار استفاده شد، (با استفاده از آن) دهها نفر کشته شدند و حملاتی علیه دهها هدف در این عملیات انجام شد.
وی افزود، این پهپاد نقشی اصلی در مشخص کردن اماکن نگهداری سلاح، سکوهای پرتاب راکت و غیره داشت و پهپاد مذکور قدرت برآورد میزان خسارت وارد شده به اهداف را نیز دارد.
افسری دیگر مدعی شد، این پهپاد عکس‌های رنگی از هدف می‌‌گیرد و اطلاعاتی بسیار دقیقی درباره اهداف ارائه می‌دهد.
در ادامه گزارش مذکور آمده، طول دو بال پهپاد به چهار متر و نیم می‌رسد، دوربین حرارتی و دید در شب بسیار عالی دارد، همچنین مجهز به سیستم‌های ارتباطی کامل برای نیروی هوایی زمینی است.
در ارتفاع ۵۰۰ تا ۷۰۰۰ فوت بالای هدف پرواز می‌کند بدون آنکه صدایش شنیده شود.
همچنین قدرت مشخص کردن اهداف برای نیروی هوایی را نیز دارد.
یک افسر صهیونیستی مدعی شد، رژیم صهیونیستی با بکارگیری این پهپاد در عملیات اخیر علیه غزه بانک اهداف جدید ایجاد کرده است.
نبرد سیف القدس در ماه می سال جاری میلادی (۲۰۲۱) و در واکنش به تجاوز صهیونیست‌ها به مقدسات فلسطینی و قدس رخ داد و ۱۱ روز به طول انجامید.
مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها بیش از ۴۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.
انتهای پیام/ص