خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

از بی توجهی مایکروسافت به دادگاه ضد انحصار تا اعتراض گوگل

باشگاه خبرنگاران | یادداشت | شنبه، 09 مرداد 1400 - 15:06
شرکت گوگل جهت رسیدگی سریع‌تر به حل پرونده ضد انحصار و بی توجهی مایکروسافت با صدور نامه‌ای اعتراض آمیز خواستار پیگیری دادگاه فدرال در این زمینه شد.
مايكروسافت،گوگل،شركت،پرونده،اطلاعات،مهتا،جستجوي،ضد،قاضي،درخو ...

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از theverge، پرونده گسترده فدرال ضد انحصار علیه گوگل منجر به نزاع قابل توجهی با شرکت مایکروسافت شده است و این شرکت اکنون با احضاریه‌ای از سوی دادگاه مواجه شده است که باید اطلاعات میلیون‌ها سند را در اختیار مراجع قضایی بگذارد.
البته مسئولان مایکروسافت به این درخواست توجهی ندارند و همین باعث اعتراض شرکت گوگل شده است.
در جلسه رسیدگی، قاضی آمیت مهتا استدلال‌های گوگل و مایکروسافت را در این مورد شنید، اما در نهایت گفت که به اطلاعات بیشتری نیاز دارد تا دادگاه بتواند نظر نهایی اش را اعلام کند.
پرونده ضد انحصار وزارت دادگستری علیه گوگل که در اکتبر ۲۰۲۰ ثبت شد و بر رفتار‌های ضد رقابتی در جستجو و تبلیغات تمرکز می‌کند و ادعا می‌کند که قرارداد‌های انحصاری این شرکت در Android و iOS موتور‌های جستجوی رقیب را خاموش می‌کند.
اولین نامه گوگل به مسئولان شرکت مایکروسافت
گوگل برای اولین بار در ماه آوریل احضاریه‌ای را برای مایکروسافت صادر کرد و به دنبال اسناد قدیمی‌تر بود که نشان دهد آیا مایکروسافت واقعاً از رقابت با Google محروم بوده است یا اینکه نتوانسته بر اساس شایستگی رقابت کند.
اما مایکروسافت با فقط با هشت مورد از ۲۷ درخواست گوگل مبنی بر جستجوی اطلاعات مدیران اجرایی موافقت کرد.
گوگل در حال حاضر درخواست یک حکم قضایی قوی‌تر برای مجبور کردن انتشار اسناد از سوی مایکروسافت را دارد.
در پیوست پرونده خود، گوگل ۱۹ مدیر فعلی و سابق مایکروسافت را که ممکن است ارتباطاتی مربوط به پرونده داشته باشند، ذکر کرده است، از جمله اندرو لیس، رئیس سابق ویندوزفون و تری مایرسون، رئیس سابق ویندوز.
این مدیران پیگیر مسائل اصلی همچون توسعه و توزیع موتور‌های جستجوی مختلف مایکروسافت، کسب و کار تبلیغاتی مایکروسافت و بازاریابی دستگاه‌هایی که به آن‌ها دسترسی بیشتری برای جستجو در فراتر از دسکتاپ ویندوز فعلی می‌دهد، هستند.
قاضی مهتا گفت: بررسی افراد جدید که گوگل آن‌ها را به عنوان سرپرست معرفی کرده است، به نظر من منتفی است.
با این حال، این اختلاف احتمالاً حداقل تا ۲۰ آگوست، مهلت تعیین شده برای تشکیل پرونده‌های بیشتر در این زمینه و اعلام رای نهایی، ادامه خواهد داشت.
قاضی مهتا به طرفین نیز گفت: بهترین کاری که می‌توانم برای شما انجام دهم این است که به شما مهلتی بدهم تا بتوانید با اطلاعات دقیق به من مراجعه کنید.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/