خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تعطیلی ادارات استان بوشهر 40 مگاوات مصرف برق را کاهش می‌دهد

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 06 مرداد 1400 - 15:53
گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به اینکه مصرف برق در استان به یک‌هزار 791 مگاوات رسید، گفت: ایامی که ادارات تعطیل می‌شود 40 مگاوات مصرف برق کاهش می‌یابد که نقش مهمی در جلوگیری از خاموشی‌های برق دارد.
برق،مصرف،استان،بوشهر،مديريت،ادارات،درجه،افزايش،هوا،ساعت،دما

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، افزایش دما هوا و شرجی در استان بوشهر این‌ روزها رشد قابل توجهی در مصرف آب و برق رقم زده که بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی امروز دمای هوا در شهرستان‌های مختلف استان تا 50 درجه سانتیگراد ثبت شده شده است.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضعیت دمای هوا در شهرستان‌های استان اظهار داشت: امروز دمای هوای برازجان، گناوه، دیلم و جم در آستانه 50 درجه رسید و این درحالی است که دمای دیگر شهرهای استان بوشهر بین 43 تا 48 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.
فرج‌الله شکوهی‌پور افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشانگر این است که دما هوا روند صعودی دارد به‌گونه‌ای که در برخی نقاط دما از 50 درجه بالاتر می‌رود.
وی افزایشی‌شدن مصرف برق و آب از آثار روند صعودی شدت گرما دانست و بیان کرد: به سبب افزایش شدت گرما باید تمهیدات لازم برای مصرف بهینه آب و برق اندیشیده شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تأکید بر جلوگیری از گرمازدگی مردم خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از گرمازدگی مردم باید از تردد در ساعات گرم روز خودداری کنند.
کاهش ساعت کار در ادارات استان بوشهر
به سبب افزایش دمای هوا تا 50 درجه، امروز ساعت کار در ادارات استان بوشهر برای مدیریت مصرف برق و جلوگیری از خاموشی‌های برق کاهش بافت و از ساعت 6:30 دقیقه تا 11 تعیین شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از افزایش مصرف برق در استان خبر داد و اظهار داشت: با افزایش دما هوا مصرف برق در استان بوشهر 35 مگاوات افزایش یافت به یک‌هزار 791 مگاوات رسید.
عبدالرضا حشمتی با بیان اینکه برای کاهش و مدیریت مصرف برق ساعت کار ادارات در هفته جاری تغییر کرد افزود: با هماهنگی ایجاد شده دیروز و امروز ساعت فعالیت ادارات تا 11 تعیین شد که این مهم نقش مهم و قابل توجهی در مدیریت مصرف برق داشت.
وی از کاهش 40 مگاواتی مصرف برق با تعطیلی ادارات خبر داد و بیان کرد: ایامی که ادارات تعطیل می‌شود 40 مگاوات مصرف برق کاهش می‌یابد که نقش مهمی در جلوگیری از خاموشی‌های برق دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با مدیریت مصرف مشترکان خانگی 80 مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود که با مدیریت مصرف در ادارات در مجموع روزانه 120 مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.
حشمتی مدیریت مصرف برق را سبب پایداری شبکه برق دانست و خاطر نشان کرد: افزایش دما در تابستان امسال نسبت به سال قبل سبب رشد مصرف انرژی برق شد و تنها راه گذر از این وضعیت تا پایان مرداد ماه مدیریت مصرف است.
وی با بیان اینکه بخش بیشتر مصرف برق در استان بوشهر مربوط به تجهیزات خنک کننده از جمله کولر است افزود: مشترکان تلاش کنند در پیک مصرف برق، درجه کولر بر روی درجه 25 تنظیم کنند و در ساعت 12 تا 18 در استفاده از وسایل و تجهیزات برقی غیرضروری پرهیز کنند.
انتهای پیام/190