خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

احتمال منحل شدن صندوق اعتباری مالک شرکت سازنده پگاسوس

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | چهارشنبه، 06 مرداد 1400 - 15:41
یک منبع آگاه اعلام کرد صندوق سرمایه گذاری «نوالپینا» که مالک شرکت سازنده پگاسوس است به زودی منحل خواهد شد.
شركت،لزاكو،رسوايي،جاسوسي،افزار،نرم،منبع

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه امروز چهارشنبه با تایید اخباری که روزنامه لزاکو منتشر کرده است، اعلام کرد صندوق سرمایه گذاری «نوالپینا» مالک شرکت صهیونیستی NSO که در روز‌های اخیر در کانون یک رسوایی بزرگ شنود قرار گرفته است، منحل خواهد شد.
یک منبع نزدیک به شرکت سازنده پگاسوس در گفتگو با لزاکو اعلام کرد: صندوق اعتباری نوالپینا که مالک شرکت‌های NSO و آزمایشگاه‌های فرانسوی X.O محسوب می‌شود، از سوی یک مدیر بین المللی ثالث که رسما طی هفته‌های آینده منصوب می‌شود، اداره خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، صندوق نوالپینا در سال ۲۰۱۹ شرکت NSO را که به علت نرم افزار جاسوسی خود موسوم به پگاسوس شهرت دارد، خریداری کرد.
این نرم افزار در روز‌های اخیر در کانون یک رسوایی جاسوسی با مقیاس گسترده جهانی قرار گرفته است.
گفته می‌شود این نرم افزار امکان جاسوسی از حداقل ۱۸۰ روزنامه نگار، ۸۵ فعال حقوق بشر و حتی ۱۴ رئیس جمهور و نخست وزیر از جمله امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه را فراهم کرده است، اما مسئولان ان اس او این اتهام را رد می‌کنند.
یک منبع آگاه در گفتگو با لزاکو اعلام کرد تصمیم برای انحلال نوالپینا با هدف پایان دادن به اختلاف و جنگ داخلی بین مسئولان شرکت لندنی اتخاذ شده است، اما احتمالا رسوایی شنود به این مسئله دامن زده و روند تصمیم گیری درباره آن را تسریع کرده است.
انتهای پیام/