خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رایزنی‌های دوره‌ای تاجیکستان و بحرین؛ اقتصاد و تجارت در دستور کار

فارس | بین‌الملل | چهارشنبه، 06 مرداد 1400 - 14:58
تاجیکستان و بحرین ضمن برگزاری نخستین دور رایزنی‌های سیاسی بر ضرورت تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کردند.
تاجيكستان،بحرين،كشور،تجاري،تقويت،برگزاري

تاجیکستان و بحرین ضمن برگزاری نخستین دور رایزنی‌های سیاسی بر ضرورت تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تاجیکستان و بحرین ضمن برگزاری نخستین دور رایزنی‌های سیاسی بر ضرورت تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کردند.
ریاست هیأت تاجیکستان در این رایزنی‌ها را «خسرو ناظری» معاون اول وزیر امور خارجه این کشور و هیئت طرف مقابل را «شیخ عبدالله بن احمد الخلیفه» معاون وزیر امور خارجه بحرین بر عهده داشتند.
طی این نشست که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، طیف وسیعی از موضوعات مربوط به همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، گردشگری، کشاورزی و حمل و نقل هوایی مورد بحث و بررسی قرار داده شدند.
ناظری و الخلیفه همچنین تحکیم مبانی حقوقی روابط دوجانبه و تقویت تعاملات در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را ضروری دانستند.
دو طرف همچنین بر لزوم و اهمیت حفظ ارتباطات و مبادله هیئت‌ها در سطح بالا تاکید کرده و برگزاری نخستین نشست کمیسیون مشترک تاجیکستان و بحرین را مهم ارزیابی کردند.
انتهای پیام/ح