خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بلاروس به دیدار هیئت‌های سازمان ملل با تیخانوفسکایا پاسخ می‌دهد

ایسنا | بین‌الملل | چهارشنبه، 06 مرداد 1400 - 14:58
رئیس هیئت دائم بلاروس در سازمان ملل گفت، نشست‌های بین نمایندگان دائم برخی از کشورهای عضو سازمان ملل با رهبر اپوزیسیون بلاروس بر تعاملات دولت مینسک با این هیئت‌ها اثر می‌گذارد.
ملل،سازمان،بلاروس،دائم،ديدار،رهبر،نمايندگان

رئیس هیئت دائم بلاروس در سازمان ملل گفت، نشست‌های بین نمایندگان دائم برخی از کشورهای عضو سازمان ملل با رهبر اپوزیسیون بلاروس بر تعاملات دولت مینسک با این هیئت‌ها اثر می‌گذارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفر سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس به آمریکا از ۱۸ ژوئیه آغاز شد و وی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار داشته است.
روز سه شنبه نیز تیخانوفسکایا که در نیویورک بود،‌ با نمایندگان اتحادیه اروپا در سازمان ملل دیدار داشت.
پیشتر، منابع اسپوتنیک گزارش کرده بودند که رهبر اپوزیسوین بلاروس قصد دارد تا با نمایندگان دائم فرانسه، انگلیس و آمریکا دیدار کند.
یکی دیگر از منابع مطلع نیز روز دوشنبه اعلام کرده بود که تیخانوفسکایا می‌خواهد با نمایندگانی از کشورهای غرب و شرق اروپا در سازمان ملل دیدار کند که شامل مقام‌هایی از کشورهای حوزه بالتیک، لهستان، نروژ و رومانی می‌شود.
"والنتین ریباکوف"، رئیس هیئت دائم بلاروس در سازمان ملل گفت: مایلم به دیپلمات‌های حاضر در سازمان ملل یادآور شوم که اصل و قاعده سازمان ملل "یک کشور- یک رای" است.
ما باید خواستار رعایت چنین اصلی شویم چون به چنین حقایقی در ایجاد روابط با هیئت‌های دائم در سازمان ملل واکنش نشان می‌دهیم.
مقام‌های بلاروسی بارها گفته‌اند که اعتراضات در کشور از خارج هماهنگ می‌شوند.
انتهای پیام