خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سیاست‌گذاری‌های کلان آموزشی بر پایه مهارت نیستند

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 06 مرداد 1400 - 13:44
صالحی عمران گفت:سیاست گذاری‌های کلان در نظام آموزشی که تربیت کننده سرمایه انسانی هستند بر پایه مهارت نیستند و باید تحولات اساسی صورت بگیرد.
فني،دانشگاه،آموزش،رييس،انساني،توسعه

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای:
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در برنامه زنده و تلویزیونی «به وقت ایران» شب گذشته ۵ مردادماه و در هفته ملی کارآفرینی و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: اگر به توسعه فکر می‌کنیم باید ببینیم توجه ما به سرمایه و منابع انسانی تا چه اندازه بوده است، چراکه در دنیا یک شاخص مهم توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای و توسعه منابع انسانی است.
او ادامه داد: سیاست‌گذاری‌های کلان در نظام آموزش عمومی و هم در نظام آموزشی که تربیت‌کننده سرمایه انسانی هستند، خیلی بر پایه مهارت نیستند و باید تحولات اساسی در این زمینه صورت بگیرد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: در بسیاری از کشور‌های دنیا به دنبال آموزش‌های عالی نیستند و به دنبال مهارت می‌روند، اما در کشور ما دانش‌آموزان را یا به سمت رشته‌های پزشکی سوق می‌دهند و یا به سمت مدارس تیزهوشان.
ما گاهی مواقع در پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشکل داریم و حتی در برخی از استان‌ها تعداد دانشجویان از حد استاندارد پایین‌تر است.
باید یک بازنگری کیفی و کمی روی این مسئله داشته باشیم.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/