خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آمادگی فضاپیمای استارلاینر بوئینگ برای دومین پرواز آزمایشی

باشگاه خبرنگاران | یادداشت | چهارشنبه، 06 مرداد 1400 - 13:44
پس از گذشت ۱۸ ماه از اولین پرتاب ناموفق، اکنون فضاپیمای استارلاینر شرکت بوئینگ برای انجام دومین پرواز آزمایشی به ایستگاه فضایی بین المللی آماده می‌شود.
ناسا،فضايي،ايستگاه،بوئينگ،پرتاب،موشك،آزمايش،المللي،برنامه،قرار

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ در تاریخ ۲۰ دسامبر سال ۲۰۱۹، آنچه که قرار بود آخرین آزمایش فضاپیمای بوئینگ Starliner باشد قبل از اینکه بتواند فضانوردان ناسا را ​​به فضا بفرستد، شکست خورد و موشک به ارتفاع مناسب و لازم برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) نرسید.
ناسا در آن زمان گفت که با وجود پرتاب موفقیت آمیز از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا، این موشک در مدار برنامه ریزی شده خود نبود و در حال حاضر در یک پیکربندی پایدار قرار دارد، در حالی که کنترل کننده‌های پرواز از بین رفته اند.
سپس، در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۹، ناسا فرود ایمن بوئینگ استارلاینر را دوباره بر روی زمین جشن گرفت.
این رویداد اولین برخورد زمینی یک کپسول دارای رتبه انسانی در تاریخ ایالات متحده است.
بیشتر بخوانید
بوئینگ استارلاینر آماده امتحان مجدد است
ناسا با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: "ناسا و بوئینگ در حال برنامه ریزی برای مأموریت چرخشی Orbital Flight Test-2 (OFT-2) به ایستگاه فضایی بین المللی در مرکز فضایی کندی آژانس در فلوریدا هستند.
پرتاب فضاپیمای CST-100 Starliner بر روی موشک United Launch Alliance Atlas V قرار است به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری ناسا، در ساعت ۲:۵۳ بعد از ظهر جمعه، ۳۰ ژوئیه، از Space Launch Complex-41 در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال انجام شود.
"
بسیاری از دانشمندان به این مرحله از پرتاب خوشبین هستند، زیرا اگر پرواز موفقیت آمیز باشد، ناسا با آزمایش خدمه Starliner به جلو حرکت می‌کند.
این برای ناسا که اکنون برای پرواز‌های خدمه‌ای فقط به SpaceX متکی است، بسیار مهم است.
ناسا برای ارزیابی اینکه آیا این کپسول می‌تواند از جنبه‌های مختلف سفر به ایستگاه فضایی بین المللی، از جمله پرتاب، لنگر انداختن و همچنین ورود مجدد اتمسفر به درستی عمل کند، این آزمایش را انجام می‌دهد.
اگر همه چیز خوب پیش برود، ناسا دو وسیله نقلیه برای رفتن فضانوردان به فضا در اختیار خواهد داشت و این کار کمی نیست!
انتهای پیام/