خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فهرست نویسی بیش از ۳۴ هزار کتاب در کتابخانه ملی ایران

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 06 مرداد 1400 - 13:44
یعقوب پور از فهرست‌نویسی بیش از ۳۴ هزار کتاب، پیش از انتشار (فیپا) و همچنین پس از انتشار (فاپا) در فصل بهار سال جاری خبر داد.
عنوان،سازمان،پردازش،سازماندهي،اسناد،كتابخانه،انتشار

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مدیرکل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از فهرست‌نویسی بیش از ۳۴ هزار کتاب، پیش از انتشار (فیپا) و همچنین پس از انتشار (فاپا) در فصل بهار سال جاری خبر داد.
طاهره یعقوب پور نرگسی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل پردازش و سازماندهی سازمان در فصل بهار عنوان کرد: در این مدت ۲۰ هزار و ۸۸۱ عنوان کتاب و ۵ عنوان منابع غیرکتابی فهرست‌نویسی پیش از انتشار (فیپا) انجام شد.
مدیرکل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: همچنین ۱۳ هزار ۷۹۴ عنوان کتاب، دو هزار و ۷۰۹ عنوان پایان نامه و ۳۳۸ عنوان سایر منابع غیرکتابی فهرست‌نویسی آن در حوزه کتاب‌های چاپی و پس از انتشار (فاپا) صورت پ‍ذیرفت.
یعقوب پور به تعداد ساخت رکورد‌های مستند که در مجموع شامل ۲۰ هزار و ۴۹۸ رکورد شامل ۵ هزار و ۷۴۲ موضوع، از ۱۳ هزار و ۷۱۲ مولف به همراه ۷۵۱ تنالگان و ۱۰۱ توصیف‌گر از ۱۹۲ ناشر است، پرداخت.
وی تصریح کرد: در سه ماهه فصل بهار امسال، علاوه بر تخصیص ۱۲۶ شاپا به نشریات، مسئول واحد شاپا به صورت آنلاین در جلسه مجمع عمومی ISSN به مدت دو روز و در سه جلسه تدوین دست‌نامه ISSN شرکت کرد.
در این مدت ۱۰۲ شابکا نیز به کتابخانه‌های کشور تخصیص یافت.
مدیرکل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: همچنین نسخه آزمایشی نرم‌افزار رسا تحت وب به همت همکاران این اداره کل بررسی شد و نتایج بررسی برای به‌روزرسانی و رفع مشکلات به شرکت مجری ارسال شد.
انتهای پیام/