سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ماموریت بسیج فرهنگیان کمک به ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش است

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 04 مرداد 1400 - 23:30
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس، ماموریت بسیج فرهنگیان را کمک به ارتقا کارآمدی آموزش و پرورش تعریف کرد و گفت: بسیج فرهنگیان هرگز تماشاگر نبوده بلکه بازیگری برای بازوی مدیران است.
غدير،معلم،فرهنگيان،بسيج،جوكار،معرفتي،فارس،پرورش،آموزش،خطاي،م ...

ایسنا/فارس مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس، ماموریت بسیج فرهنگیان را کمک به ارتقا کارآمدی آموزش و پرورش تعریف کرد و گفت: بسیج فرهنگیان هرگز تماشاگر نبوده بلکه بازیگری برای بازوی مدیران است.
ناصر جوکار دوشنبه ۴ مردادماه در اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش شهرستانهای فارس بیان کرد: ماموریت بسیج فرهنگیان کمک به ارتقاء کارآمدی آموزش و پرورش است.
او افزود: به حقیقت باید از دو غدیر سخن گفت، غدیر تاریخی و مکانی که مفهومی ماضی و پدیده‌ای سپری شده است، بطوری که مراد همان حوضچه یا آبگیری است که در دل صحاری عربستان قرار داشته و ۱۴۰۰ سال پیش رویدادی را به خود دیده است.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس عنوان کرد: اما وجه دیگر غدیر، بعد تربیتی، سیاسی، فرهنگی و معرفتی آن است.
با این نگاه، پروژه غدیر نه رویدادی تاریخی که امری فراتاریخی است و یک عمل معطوف به گذشته نیست که عملی پویا و دینامیک بوده و معطوف به حال و آینده است.
جوکار با اشاره به اینکه زنده داشت دکترین غدیر نه یک عمل فرقه‌ای و شیعی که معطوف به سرنوشت تمام مسلمانان و بشریت است، خاطرنشان کرد: نخستین رسالت معلم آن است که اجازه ندهد تعابیر و تقاریر غیر معرفت بخش، منافقانه و تفرقه افکنانه، ضد حقیقت را در پوستین حقیقت رواج دهد.
او اضافه کرد: رسالت معلم آن است که اجازه ندهد در هزاره سوم با نام انگاره آزادی بیان، بر صورت غدیر خاک پاشیده شود و خاک فراموشی بر چهره مشعشع غدیر نشانده شود، چرا که معلمی، یعنی امتداد غدیر در قامت شیعه علی(ع).
جوکار خطاب به مدیران ارشد آموزش و پرورش فارس یاد آور شد: نباید اجازه داد بند ناف رویداد غدیر از ماتقدم آن بریده شود و تاریخ آن از ته به سر نوشته شده یا برگ‌های اول تاریخ اسلام کنده شود.
او، خطای معرفتی معلم را در کلیت عملکرد تربیتی معلم به رسمیت شناخت و خطاب به جامعه پیرامونی معلم گفت؛ ممکن است معلم دچار خطای معرفتی شود اما نباید خطای معرفتی معلم را خطایی عمدی قلمداد کرد.
جوکار رشد متوازن دو پدیده "دانش" و "بینش" را یاداور شد و گفت: رشد نامتوازن در حوزه دانش و عقب افتادگی بینشی، فقط می‌تواند یک حیوان متخصص تربیت کند نه یک انسان متخصص.
انتهای پیام