خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 09 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اوراق سال 1400 مترو تهران چگونه افزایش یافت؟

فارس | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 04 مرداد 1400 - 14:53
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: با تایید اعضای دو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و برنامه و بودجه اوراق مشارکت سال 1400 شبکه مترو پایتخت از 2300 میلیارد تومان به 2800 میلیارد تومان افزایش یافت.
مترو،تومان،تهران،اوراق،مشاركت،افزايش،1400،پايتخت،حمل،نقل،تصويب

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: با تایید اعضای دو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و برنامه و بودجه اوراق مشارکت سال 1400 شبکه مترو پایتخت از 2300 میلیارد تومان به 2800 میلیارد تومان افزایش یافت.
به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد: با تایید اعضای دو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و برنامه و بودجه و تصویب در صحن شورای اسلامی شهر تهران، اوراق مشارکت سال 1400 شبکه مترو پایتخت از 2300 میلیارد تومان به 2800 میلیارد تومان افزایش یافت.
وی گفت: در قانون بودجه مصوب سال 1400 شهرداری تهران، انتشار 3 هزار میلیارد اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت منظور شده است که از این میزان اوراق، 2300 میلیارد تومان به توسعه خطوط مترو و 700 میلیارد تومان به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اختصاص یافته بود.
اما درخواست شهرداری تهران، افزایش 500 میلیارد تومانی اوراق مشارکت برای تعمیرات اساسی قطارهای مترو بود که یک فوریت این ماده واحده، دو هفته پیش به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.
امام بیان داشت: در جلسه اخیر و پس از بررسی درخواست مطرح شده در کمیسیون‌های حمل و نقل و ترافیک و برنامه و بودجه شورا، موضوع مجدداً در صحن شورای شهر مطرح گردید و نهایتاً با این امر موافقت شد.
بدین ترتیب سهم شبکه مترو پایتخت از اوراق مشارکت سال 1400 به 2800 میلیارد تومان افزایش یافت.
البته عملیاتی شدن این موضوع، منوط به تایید نهایی فرمانداری تهران و همچنین موافقت وزارت کشور با افزایش سقف اوراق مشارکت سال جاری خواهد بود.
مدیرعامل شرکت مترو در ادامه به لایحه اصلاح ماده 15 مصوبه بسته محرک اقتصادی اشاره کرد و افزود: خرداد ماه سال گذشته در بند یک لایحه بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونا، موضوع اختصاص 4 هزار میلیارد تومان از محل منابع پروژه‌های مشارکتی برای تادیه دیون و همچنین شروع عملیات اجرایی خط 10 مترو پیش‌بینی شد اما به موجب رایزنی‌های صورت گرفته و با تصویب یک فوریت لایحه اصلاح این مصوبه، امیدواریم در مدت زمان باقی‌مانده از دوره کنونی شورای اسلامی شهر تهران، اصلاحیه مذکور در نهایت به تصویب نهایی اعضا برسد تا بتوان از محل این 4 هزار میلیارد تومان، برای توسعه سایر خطوط مترو و ازجمله توسعه شمالی خط 3 نیز استفاده بهینه کنیم.
وی گفت: البته در این اصلاحیه، مجوز بهره‌مندی از مبلغ هزار میلیارد تومان از محل منابع بودجه‌های مشارکتی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی هم دیده شده است.
انتهای پیام/