خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 13 مرداد 1400
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان کاوشگر عمیق (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):
رزولوشن صفحه شما برای نمایش نوار جستجو کم است!

برای لاغر شدن این کارها را نکنید

فارس | برگزیده | پنجشنبه، 31 تیر 1400 - 17:29
متخصصین تغذیه، همه نکات خوب، بد و کاملاً ناکارآمد مربوط به کاهش وزن را شنیده‌اند. از رژیم قدیمی سوپ کلم گرفته تا استراتژی اخیر برای خوردن گلوله‌های پنبه‌ای برای پر کردن معده! روش‌های مرسوم برای کاهش وزن کم نیستند، بسیاری از آن‌ها نه تنها عجیب بوده بلکه به طور بالقوه مضر نیز می‌باشند.
غذايي،وزن،كاهش،غذا،رژيم،خوردن،مصرف،كالري،تغذيه،بخوريد،مغذي،ت ...

خلاصه خبر

از رژیم قدیمی سوپ کلم گرفته تا استراتژی اخیر برای خوردن گلوله‌های پنبه‌ای برای پر کردن معده!
غذا خوردن را ناخوشایند کنید
از نظر تئوری، این کار بدین معناست که موانعی بر سر راه غذا خوردنتان قرار دهید، مانند استفاده از چاپ‌استیک به جای چنگال یا غذا خوردن با دست غیر غالب، تا به شما کمک کند کمتر غذا بخورید.
اگرچه ممکن است خودتان آهسته غذا بخورید، اما می‌توانید یک وعده غذایی کامل را به پایان برسانید.
در کنار ناامیدی، غذا خوردن به روش‌های نامناسب ممکن است فرد را آشفته کند.
قبل از غذا خوردن لباس تنگ بپوشید
تغییر سبک زندگی دیگری که فقط منجر به ناراحتی‌تان می‌شود، تغییر لباس خود در زمان صرف غذا است.
ممکن است در مورد پوشیدن لباس‌های تنگ قبل از غذا خوردن، برای اینکه مراقب هر لقمه‌ای که می‌خورید باشید، نکاتی به گوشتان خورده باشد؛ اما حفظ آگاهی مداوم از وزنتان در زمان مصرف وعده‌های غذایی باعث ایجاد گفتگوی منفی با خود می‌شود که خود به سلامتی‌تان آسیب می‌رساند.
اگرچه جایگزین کردن غذا با شیک می‌تواند برای برخی از افراد مؤثر باشد، اما نکات مهمی نیز باید در نظر گرفته شود.
فقط یک نوع غذا بخورید
یا رژیم دیگری که به شما گفته فقط یک غذا بخورید؟
ایده این نوع رژیم غذایی این است که شما فقط می‌توانید مقدار زیادی از هر غذایی را بخورید قبل از اینکه حوصله‌تان سر برود و کاملاً خوردن آن غذا را متوقف کنید.
این روش، به نظر یک دستورالعمل برای برقراری ارتباط سالم با غذا نمی‌آید و مطمئناً لذت‌بخش نیست.
مصرف تنها یک نوع غذا برای مدت طولانی باعث کمبود سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن می‌شود و در نهایت ممکن است منجر به بیماری‌های تهدیدکننده حیات شود.
در حالی که چندین بار جویدن غذا قبل از بلعیدن، ایده‌آل است و به هضم مناسب کمک می‌کند، و آهسته غذا خوردن می‌تواند شما را نسبت به سیر شدن سریع‌تر آگاه کند، همچنین می‌تواند وقت‌گیر باشد.
بر اساس نوع غذا و بسته به ارتباط فرد با غذا، می‌تواند باعث وسواس در مورد غذا شده و در واقع از لذت بردن فرد از آن جلوگیری کند.
بدن انسان سیستم‌های بیولوژیکی پیچیده‌ای است که غذاها را به‌وسیله آرایش‌های مختلف مواد مغذی در روش‌های کاملاً مختلف پردازش می‌کند.
خوشبختانه شما می‌توانید (به ویژه با راهنمایی‌های یک متخصص تغذیه)، غذاها یا ترکیبات غذایی مختلف را امتحان کنید.