خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شکسته شدن سد در استان هنان چین

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | چهارشنبه، 30 تیر 1400 - 07:06
باران‌های سیل آسا در چین باعث شکسته شدن یک سد در استان هنان شد.
سيل،سد،فروپاشي،چين،محلي،محل،استان،گرفتار

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، یک سد نزدیک شهر «ژنگجو» در مرکز استان هنان چین به علت وقوع سیل متلاشی شد.
این فروپاشی پس از آن صورت گرفت که این سد به دلیل طوفان و سیل سنگین اخیر که چند کشته داشت، به شدت آسیب دیده بود.
پیش از فروپاشی سد، ارتش چین به ساکنان محلی هشدار داده بود که هر لحظه امکان فروپاشی سد وجود دارد.
پیشتر رسانه‌های محلی گزارش داده بودند ارتش چین، حدود ۲۰ هزار نفر از نیرو‌های خود را برای امدادرسانی و جلوگیری از فروپاشی سد به محل اعزام کرده است.
در پی این حادثه، سیل وارد متروی شهر ژنگجو شد و امدادرسانان به کمک مسافران گرفتار در سیل شتافتند.
سیل سهمگین اخیر در این استان به دلیل باران‌های موسمی ۱۲ کشته به همراه داشته و حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم این استان مجبور شده‌اند تا محل اقامت خود را ترک کنند.
طی روز‌های گذشته باران‌های سیل آسا مناطقی از چین از شمال تا جنوب این کشور را فرا گرفته و به طور جدی ترافیک جاده‌ها را مختل کرد و باعث بالا آمدن سطح آب در بسیاری از مناطق شده است.
در برخی از جاده‌های شهری به علت تخریب پل‌ها بسیاری از رانندگان و سرنشینان گرفتار شدند و نیرو‌های امدادی با استفاده از قایق لاستیکی آن‌ها را به محل امن انتقال دادند.
اداره هواشناسی محلی هشدار‌هایی را برای بارش باران و رعد وبرق صادر کرد و بر اثر این بارش‌ها برخی از خیابان‌ها در مراکز شهر‌ها و همچنین جاده‌ها دچار آبگرفتگی و رانندگان در وسایل نقلیه‌ی خود محبوس شدند.
انتهای پیام/