خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بخش‌هایی از پل شهید همدانی به دلیل تأمین نشدن منابع مالی حذف شده است

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 29 تیر 1400 - 10:31
رئیس کمیسیون فنی وعمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بخش‌هایی از پل شهید همدانی به دلیل تأمین نشدن منابع مالی حذف شده است، گفت: مشکل گیر کردن خودروها در پل شهید همدانی باید با نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی حل شود.
پل،همدان،شهيد،همداني،مشاور،تأمين،دليل،شوراي،طرح،تملك

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون فنی وعمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بخش‌هایی از پل شهید همدانی به دلیل تأمین نشدن منابع مالی حذف شده است، گفت: مشکل گیر کردن خودروها در پل شهید همدانی باید با نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی حل شود.
علی رحیمی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا،اظهار کرد: پیشنهادی که درباره قسمت پایین پل وجود دارد این است که آن را فضای سبز کنند اما این اتفاق نیفتاده تا تاکسی‌ها از فضا استفاده کنند، علاوه بر این از این قسمت وسایل نقلیه‌ با شرایط خاص می‌توانند عبور کنند و باید اصولی رعایت شود.
عضو شورای شهر همدان تصریح کرد: طرح‌های این چنینی به‌صورت EPC (مهندسی، تأمین تجهیزات و اجرا) انجام می‌شود به این معنی که طرح اجرا به یک شرکت پیمانکاری با همکاری شرکت مشاور که صلاحیت این کار را دارد واگذارمی‌شود که در مورد این پروژه نیز این مراحل طی شد.
وی با بیان به اینکه معاونت ‌فنی و ترافیک شهرداری همدان به عنوان مشاور مادر این پروژه انتخاب شد، افزود: در چپ‌گرد بالای پل هنگام کشیدن کابل مشکلاتی ایجاد شد که پیمانکار با مشاور دوباره طرح را تهیه و بخشی که آسیب دیده بود را تعمیر کردند و نتیجه کار بهره‌برداری از لاین اصلی بود.
رحیمی‌فر با اشاره به اینکه این پل دو عدد دور برگردان دارد، تصریح کرد: در تقاطع غیر همسطح نباید عبوری وجود داشته باشد که باعث قطع تقاطع شود و به نظر من زمانی می‌تواند گفت پل کامل است که چهار شبدری داشته باشد که البته زدن شبدری‌ها راحت نیست و باید ملک‌های زیادی تملک شود که هزینه اجرای طرح را بسیار بالا می‌برد.
این عضو شورای شهرهمدان با بیان اینکه در پل شهید قهاری نیز این مشکل وجود داشت و یکی از شبدری‌ها به دلیل مشکلات تملک اجرا نشد، اظهار کرد: در پل شهید همدانی باید تمهیدات ترافیکی متناسب با آنچه اجرا شده پیش‌بینی شود و تابلوها و راهنماها نصب شود.
وی اضافه کرد: مشکلاتی که در این پل وجود دارد در بعضی از دیگر پل‌های همدان هم وجود دارد و این به معنی این نیست که موارد را نمی‌دانیم بلکه بخش‌هایی از پل به دلیل تأمین نشدن منابع مالی حذف شده است، همچنین در یکی از شبدری‌هایی که در پل اجرا شده ماشین گیر می‌کند و این نقص باید با تابلوهای راهنمایی و رانندگی حل شود و باید هشدار را به شهروندان بدهیم.
انتهای پیام