خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ترکیه و آمریکا جزئیات مربوط به امنیت فرودگاه کابل را نهایی کردند

ایسنا | بین‌الملل | سه شنبه، 29 تیر 1400 - 10:30
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، این کشور و مقام‌های ترکیه‌ای در حال نهایی کردن جزئیات مربوط به طرح آنکارا برای تامین امنیت فرودگاه کابل هستند.
فرودگاه،كابل،امنيت،تركيه،افغانستان،تامين،آمريكا

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، این کشور و مقام‌های ترکیه‌ای در حال نهایی کردن جزئیات مربوط به طرح آنکارا برای تامین امنیت فرودگاه کابل هستند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، دولت ترکیه پیشنهاد کرد که امنیت فرودگاه کابل را به دست بگیرد و حالا واشنگتن و آنکارا در حال نهایی کردن این طرح هستند.
وی با اشاره به اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره طرح تامین امنیت فرودگاه کابل در پی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه داد: ما هنوز در حال گفتگو با طرف ترکیه ای درباره جزئیات و اصلاحات نهایی هستیم و باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه تصمیمی گرفته می‌شود.
اظهارات اردوغان پس از آن مطرح شد که گزارش شد طالبان از پذیرش نیروهای ترکیه‌ای برای کنترل فرودگاه کابل امتناع کرده است.
ترکیه با مقام‌های پنتاگون بر سر پیشنهاد برای کمک به تامین امنیت و حفظ فعالیت این فرودگاه در کابل گفتگو کرده است.
اردوغان و همتای آمریکایی‌اش جو بایدن در حاشیه نشست ناتو در ژوئن رو در رو گفتگو داشتند.
جان کربی همچنین گفت: ما خوشحالیم که ترکیه برای تامین امنیت این فرودگاه پیشنهاد داد و موافقت کرده است.
همانطور که ما مدت‌ها گفته‌ایم، امنیت در این فرودگاه برای توانمندی ما و همچنین ظرفیت‌های دولت کابل به منظور حضور دیپلماتیک در پایتخت افغانستان اهمیت زیادی دارد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت، بایدن کاملا این مساله را مشخص کرده که آمریکا نوعی حضور دیپلماتیک در افغانستان خواهد داشت.
به همین دلیل ما باید امنیت فرودگاه کابل را به صورت مناسبی برقرار کنیم.
انتهای پیام