خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خشم شبانه استثنایی فلسطینی‌ها در جنوب نابلس در شب عید قربان

فارس | بین‌الملل | سه شنبه، 29 تیر 1400 - 10:29
شمار زیادی از فلسطینی‌های ساکن جنوب نابلس، شب گذشته با خشم شبانه ویژه شب عید قربان، دردسر جدیدی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کردند.
شهرك،شبانه،صهيونيست،خشم،كوه،عيد،صبيح،بيتا،بولدوزر،نابلس،قربا ...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساکنان شهرک «بیتا» در جنوب نابلس واقع در شمال کرانه باختری، دوشنبه شب (دیشب - ۱۹ ژوئیه)، در آستانه فرا رسیدن عید قربان، فعالیت‌های ویژه‌ای در چارچوب خشم شبانه علیه شهرک‌نشینان صهیونیست انجام دادند.
خشم شبانه مجموعه اقداماتی در تکمیل مبارزه با اشغالگران در روز است و شرکت‌کنندگان در این امر، با استفاده از لاستیک‌های به آتش کشیده شده، پخش صدای بلند از بلندگوها، نور و لیزرهای قوی توجه و تمرکز سربازان صهیونیست را که از شهرک‌نشینان حمایت می‌کنند، بر هم می‌زنند و از بشکه‌های انفجاری استفاده می‌کنند تا شهرک نشینان صهیونیست را به ستوه آورند.
هدف از این کار سلب آرامش شبانه از صهیونیست‌هاست.
خبرگزاری فلسطینی «صفا» با تیتر «خشم شبانه استثنایی در کوه صبیح در بیتا» نوشت: این فعالیت‌ها پس از ادای نماز عشاء، با راهپیمایی مشعل به سوی کوه صبیح و با تکبیرهای عید قربان آغاز شد.
فلسطینی‌ها در ادامه صدها لاستیک خودرو را در مجاورت این کوه به آتش کشیدند.
آنها همچنین به لاستیک‌های یک بولدوزر نظامی رژیم صهیونیستی که یکی از جاده‌های منتهی به این کوه را بسته بودند، آسیب زدند.
بنا بر این گزارش، در پی این امر، شمار زیادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی خود را به محل استقرار این بولدوزر رساندند و تلاش کردند آن را به کمک یک بولدوزر دیگر به عقب بکشانند اما این امر موجب واژگونی بولدوزر آسیب‌دیده، شد.
اشغالگران صهیونیست با استفاده از گازهای اشک آور تلاش کردند تا فلسطینی‌ها را متفرق کنند و به شماری از آنها نیز آسیب وارد کردند.
یگان خشم شبانه فلسطین، پیشتر به انجام عملیات خشم شبانه استثنایی در شب عید قربان فراخوانده بود تا به اشغالگران این پیام داده شود که عید فلسطینی‌ها مبارزه و شادی آنها با مقاومت است.
قرار است که نماز عید قربان در تپه «نمر» مقابل کوه صبیح ادا شود.
شهرک نشینان صهیونیست، دوم ژوئیه جاری، شهرک «آویتار» در جنوب نابلس را ترک کردند.
کابینه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی و شهرک نشینان با تخلیه موقت آویتار موافقت کردند تا به موجب آن، این شهرک بدون اینکه تخریب شود، تخلیه شده باشد.
این شهرک در کوه صبیح در شهر «بیتا» (واقع در جنوب نابلس) قرار دارد که حدود پنجاه خانواده از شهرک‌نشینان صهیونیست اخیرا به آن، نقل مکان کرده بودند.
جوانان شهرک بیتا در جنوب نابلس پس از ۶۶ روز مقاومت مردمی و استفاده از عملیات خشم شبانه به مقابله با شهرک‌سازی که در حال نفوذ به سرزمین‌های آنهاست، رفتند.
انتهای پیام/ص