خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تاکید سران آمریکا و اردن بر راهکار دو دولتی برای پایان دادن به بحران فلسطین

فارس | بین‌الملل | سه شنبه، 29 تیر 1400 - 10:29
رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با شاه اردن، ضمن گفت‌وگو درباره بحران سوریه، بر حمایت واشنگتن از راهکار دو دولتی برای پایان دادن به مناقشات فلسطین-اسرائیل تاکید کرد.
اردن،ديدار،منطقه،آمريكا،بايدن،عبدالله،شاه،كاخ

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با شاه اردن، ضمن گفت‌وگو درباره بحران سوریه، بر حمایت واشنگتن از راهکار دو دولتی برای پایان دادن به مناقشات فلسطین-اسرائیل تاکید کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن بامداد امروز (سه‌شنبه) با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار و رایزنی کرد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شاه اردن که اولین مقام عالی کشورهای منطقه غرب آسیا است که با حضور در کاخ سفید، با بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا دیدار کرده گفت: «منطقه ما دارای چالش‌های بسیاری است».
بایدن در این دیدار با «دوستی خوب و وفادار» خواندن عبدالله دوم، اظهار داشت: «شما همیشه در مواقع نیاز حضور داشتید و همواره برای اردن باقی خواهید ماند».
بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه می‌خواهد چیزهای بیشتری درباره تحولات منطقه غرب آسیا از زبان شاه اردن بشنود، گفت:‌ «شما در منطقه پرتنشی زندگی می‌کنید».
به نوشته رویترز، عبدالله دوم نیز به رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد: «شما همیشه می‌توانید روی من، کشور من و بسیاری از همکاران ما در منطقه حساب کنید».
طبق بیانیه کاخ سفید که در این‌باره منتشر شده، بایدن در این دیدار اعلام کرد که ۵۰۰ هزار دُز واکسن «کووید۱۹» به اردن تحویل می‌دهند و دو طرف درباره روابط نظامی امان-واشنگتن و همچنین بحران سوریه صحبت کردند.
در این بیانیه آمده است که رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تقدیر از نقش اردن در ثبات منطقه غرب آسیا، بر حمایت واشنگتن از راهکار دو دولتی برای پایان دادن به مناقشات فلسطین-اسرائیل تاکید کرد.
عبدالله دوم قرار است امروز دیدارهایی با «کمالا هریس» معاون رئیس‌جمهور و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا داشته باشد.
پیشتر گفته شده بود که دیگر موضوعاتی که به احتمال زیاد در این دیدار مطرح می‌شود شامل توافق‌های سازش بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، مذاکرات با ایران درخصوص برنامه هسته‌ای و بحران سوریه خواهد بود (جزئیات بیشتر).
انتهای پیام/ص