خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فعالیت ۵۶ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی کرمانشاه در روز عید قربان

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 29 تیر 1400 - 10:24
کرمانشاه- مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از فعالیت ۵۶ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی کرمانشاه در روز عید قربان خبر داد.
دامپزشكي،دام،كرمانشاه،استان،ذبح،قربان،كنگو

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۳ جایگاه عرضه دام قربانی در استان کرمانشاه توسط دامپزشکی استان کرمانشاه راه اندازی شده که در روز عید قربان به مردم ارائه خدمت می‌دهند.
وی با اشاره به بروز بیماری‌های مشترک بین دام و انسان مانند تب خونریزی دهنده کنگو افزود: سلامت دام‌ها پیش از عرضه در جایگاه‌های عرضه دام عید قربان توسط کارشناسان و ناظران بهداشتی کنترل می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: دامپزشکی همانند سال‌های گذشته بر اساس وظیفه خود که نظارت بر فراورده‌های خام دامی و جلوگیری از بروز بیماری مشترک تب خونریزی دهنده کنگو و سایر بیماری‌ها است با ۵۶ اکیپ ثابت و سیار بر بهداشت و ذبح دام در عید قربان نظارت می‌کند.
حیدری خاطر نشان کرد: ۵۶ اکیپ دامپزشکی استان کرمانشاه شامل ناظران بهداشتی و شرعی بوده و از ساعت هفت صبح تا ۱۳ بعد از ظهر به مردم ارائه خدمت می‌دهند.
وی تاکید کرد: مردم دام مورد نیاز خود را برای پیشگیری از تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جایگاه‌های مجاز دامپزشکی تهیه و از کشتار در منزل پرهیز کنند زیرا کشتارگاه‌های مجاز به صورت رایگان ذبح را برای آنان انجام خواهند داد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در صورت ذبح دام در منزل افراد حتماً از لباس کار، دستکش، عینک و چکمه استفاده کرده و گوشت و سایر مواد گوشتی را به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگه داری کنند.
حیدری بیان کرد: مردم می‌توانند شکایات و گزارش‌های خود را با شماره تماس ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ در میان بگذارند.