خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مسکو به واشنگتن درباره استقرار موشک های فراصوت در اروپا هشدار داد

مهر | بین‌الملل | سه شنبه، 29 تیر 1400 - 10:18
سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه ای با تاکید بر اجتناب ناپذیر بودن درگیری ناخواسته، به مقامات پنتاگون علیه استقرار هرگونه موشک فراصوت در خاک اروپا هشدار داد.
موشك،روسيه،آمريكا،زيركان،فراصوت،صوت،سفارت،سطحي

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفارت روسیه در واشنگتن روز سه شنبه به آمریکا درباره هرگونه تصمیم برای استقرار موشک های فرا صوت در خاک اروپا هشدار داد.
سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد: مایلیم که به (جان کربی) سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) یادآوری کنیم که استقرار بالقوه هر گونه موشک فراصوت آمریکا در اروپا، اقدامی به شدت بی ثبات کننده خواهد بود.
سفارت روسیه ادامه داد: اینکه این موشک ها می توانند در مدت زمانی کوتاه مصافتی طولانی را طی کنند برای روسیه زمان زیادی برای تصمیم گیری باقی نمی گذارد و احتمال درگیری ناخواسته افزایش می یابد.
جان کربی پیشتر در یک نشست خبری با اشاره به آزمایش موفقیت آمیز موشک فراصوت روسی «زیرکان» از ناوچه سنگین «آدمیرال گرشکوف» گفته بود: موشک های فراصوت جدید روسیه ممکن است به طور بالقوه منجر به بی ثباتی شوند و خطری قابل ملاحظه ایجاد کنند چرا که از قابلیت حمل کلاهک هسته ای برخوردارند.
به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد که ناوچه سنگین «آدمیرال گرشکوف» شلیک موشک کروز مافوق صوت «زیرکان» را با موفقیت آزمایش کرده است.
این موشک با سرعتی نزدیک به ۷ برابر سرعت صوت (۷ ماخ) به هدفی سطحی در فاصله ۳۵۰ کیلومتری اصابت کرده است.
وزارت دفاع روسیه همچنین از تصمیم این وزارتخانه برای مجهز کردن شناورهای سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی این کشور به موشک زیرکان خبر داده است.