خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عدم صدور مجوز جدید برای اسکان دانشجویان متقاضی

مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 29 تیر 1400 - 10:00
مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه تربیت مدرس بر عدم برگزاری جلسات حضوری حتی با تعداد نفرات محدود و عدم صدور مجوز جدید برای پذیرش دانشجویان متقاضی خوابگاه با توجه به شرایط کنونی تاکید کرد.
توجه،دانشگاه،كنترل،بيماري،كرونا،دلتا،دانشگاهيان،نفرات،ويروس، ...

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه تربیت مدرس در نامه ای به معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی و رییس ستاد آگاه سازی و پیشگیری کرونا بر لزوم توجه به دستورالعمل های بهداشتی در دانشگاه با توجه به شناسایی سویه‌ی دلتا ویروس کووید-۱۹ در کشور تأکید کرد.
در یادداشت محمدرضا رئوفی آمده است: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهر تهران و شناسایی سویه‌ی دلتا ویروس کووید-۱۹ در سطح کشور که قدرت انتقال و عفونت زایی به شدت بالایی دارد، افزایش تعداد مراجعین مبتلا به کرونا و یا مشکوک به ابتلا (علامت دار) هشداری جدی برای بحرانی شدن شرایط دانشگاه است.
از این رو در راستای کنترل بیماری و حفظ سلامت دانشگاهیان باید در همه بخش‌ها نکاتی مورد توجه قرار گیرد؛ نخست استفاده از ماسک در تمامی مکان‌های عمومی دانشگاه و برخورد با متخلفین، نکته دوم جلوگیری از برگزاری جلسات حضوری حتی با تعداد نفرات محدود، نکته سوم عدم صدور مجوز جدید برای پذیرش دانشجویان متقاضی خوابگاه، کنترل دقیق و مستمر آزمایشگاه‌ها از نظر تعداد نفرات فعال در کلیه ساعات روز جهت جلوگیری از تجمعات و به حداقل رساندن حضور دانشجویان با توجه به شرایط موجود و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت فضای مجازی جهت کاهش ریسک انتقال بیماری.
امید است دانشگاهیان با رعایت اصول پیشگیرانه‌ی توصیه شده، ضمن کمک به کاهش و کنترل شیوع این بیماری در محیط‌های کاری خود، یاری رسان کادر بهداشت و درمان باشند.