خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

درخواست ائتلاف مسیحی

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 26 تیر 1400 - 23:53
ائتلاف مسیحی- فلسطینی برای صلج از آمریکا خواست تا سیاست های خود در قبال حماس را بازبینی کند.
حماس،ائتلاف،آمريكا،مسيحي،خودگردان،تشكيلات،فلسطيني،فلسطين،نام ...

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از القدس العربی، «ائتلاف مسیحی- فلسطینی برای صلح» از آمریکا خواست تا در سیاست‌های خود در خصوص حماس تجدید نظر کند؛ همچنانکه تأکید کرد که حماس یک سازمان تروریستی نیست؛ بلکه جنبشی منتخب است.
ائتلاف مسیحی- فلسطینی این را در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد.
در این نامه آمده است که بلینکن به تازگی در نشستی مطبوعاتی در رام الله بر آرزوی فلسطینی‌ها برای زندگی در آزادی و احترام به حقوق اساسی شان از جمله حق انتخاب سران خود و زندگی در امنیت تأکید کرد؛ همچنانکه او بر فرصت‌های برابر برای فلسطینی‌ها و کودکانشان و نیز رفتار کریمانه با آن‌ها سخن گفت.
در این نامه آمده است: نظر به سخنان بلینکن که گفته بود از حق فلسطینی‌ها در انتخاب سران شان حمایت می‌کند، ائتلاف مسیحی- فلسطینی برای صلح از آمریکا می‌خواهد تا در سیاست خود در برابر حماس بازبینی کند.
این ائتلاف در ادامه افزود: در سال ۲۰۰۶ انتخابات تشکیلات خودگردان فلسطین با تشویق جرج بوش و نظارت مرکز کارتر برگزار شد؛ اما در اقدامی که برای بسیاری تعجب آور بود، حماس توانست آرای کافی را برای تشکیل دولت آتی به دست آورد.
با پیروزی انتخاباتی حماس، آمریکا از حمایت از روند دموکراتیک عقب نشینی کرد و کمک‌های خود به تشکیلات خودگردان فلسطین را متوقف ساخت.
در این نامه همچنین آمده است این مسأله سبب شد در وضع کنونی فاجعه بار منطقه و به خصوص ساکنان غزه دخیل است.
این ائتلاف همچنین اعلام کرد: تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای تعویق انتخابات، به نسبت فراوانی به حساست موجود در باره شریک ساختن حماس (در قدرت) ربط دارد.
ما معتقدیم درج نام حماس به عنوان سازمان تروریستی، حقیقت را بیش از پیش پیچیده‌تر خواهد کرد.
این ائتلاف همچنین حماس را حکومت کنونی در نوار غزه عنوان کرد.
انتهای پیام/