خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سالی ۸۰۰ کیلومتر به طول راه های کشور اضافه شده است

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | شنبه، 26 تیر 1400 - 23:41
اسلامی گفت: سالی ۸۰۰ کیلومتر به طول راه های کشور اضافه شده است، نقاط حادثه خیز را رفع و بسیاری از مسیرها را دو بانده کرده ایم.
مسكن،افتتاح،كيلومتر،پروژه،واحد،ملي،اسلامي،بزرگراه،ساخت

وزیر راه و شهرسازی:
به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در برنامه نگاه یک با بیان اینکه در هفته گذشته طی مراسمی با حضور رئیس جمهور، رویکرد فرآیند و جریان تولید مسکن را ایجاد کردیم گفت: در حوزه مسکن وشهرسازی و از لحاظ ساز وکار شیوه نامه و آیین نامه های دولت، اقدامات مسکنی را روان سازی کردیم .
او ادامه داد: بحث مسکن را در قالب طرح اقدام ملی مسکن شروع کردیم و ۵۳۰ هزار واحد مسکن در قالب پروژه های گوناگون آغاز کردیم و از این تعداد ۲۸ هزار و ۸۰۰ واحد تحویل دادیم که شامل بافت های فرسوده و پروژه هایی که از طریق انبوه سازان در حال ساخت بود را افتتاح کردیم.
اسلامی گفت: ۲۲ هزار و ۲۰۰ مسکن مهر را افتتاح کردیم .
در هنگام ورود ما به دولت ۴۸۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام بود که ما در این دوره تمام آنها را به صورت ویژه ساخته ایم و آخرین اقدام ما امروز در صفا دشت بود که امکانات آموزشی را افتتاح کردیم .
او بیان کرد: یکی از این اقدامات بحث تامین زمین بود که حدود ۵۰ هزارهکتار از اراضی خودمان را از جهاد کشاورزی تحویل گرفته ایم و از سوی دیگر وام مسکن ملی را از ۱۰۰ میلیون به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش داده ایم.
اسلامی همچنین درباره پروژه های راهی و عمرانی کشور هم گفت: در طول دولت های یازدهم و دوازدهم بیش از ۱۱ هزار کیلومتر آزاد راه ،بزرگراه راه اصلی افتتاح کرده ایم که در پنج شنبه هفته گذشته ۳۲۱ پروژه بزرگراهی و آزاد راهی را افتتاح کرده ایم.
او بیان کرد: سالی ۸۰۰ کیلومتر به طول راه های کشور اضافه شده است .
هماهنگی برای انتقال بار و مسافر تسهیل کرده ایم و نقاط حادثه خیز را رفع و بسیاری از مسیرها را دو بانده کرده ایم.
اسلامی توضیح داد: ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه را آماده و در انتظار علائم است و با افتتا ح آنها عدد بزرگراه های کشور را از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به ۲۱ هزار کیلومتر رسانده ایم.
بیشتر بخوانید
۶۰ درصد از هزینه‌های ساخت مسکن ملی را تامین کرده‌ایم/ ساخت ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی را شروع کردیم
در حال تکمیل...