خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کمرنگ شدن رعایت دستورالعمل‌های کرونایی

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | شنبه، 26 تیر 1400 - 23:18
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت از روند صعودی ابتلا به کرونا و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خبر داد.
بستري،تهران،بيمار،زالي،سرپايي،كرونا

زالی مطرح کرد؛
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت و صالحی متخصص بیماری‌های عفونی امشب ۲۶ تیرماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی سرانجام کرونا و رعایت کمرنگ دستورالعمل‌ها پرداختند.
زالی با اشاره به آخرین آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهر تهران گفت: مجموعه تعداد بیماران بستری شده کرونایی در تهران از مرز ۷۶۰۰ مورد عبور کرده است البته امشب به عدد ۷۶۴۰ رسیدیم که ۱۸۴۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
راه اندازی کلینیک‌های سرپایی و بستری موقت
او با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته میزبان ۱۳۰۰ بیمار جدید کرونایی بودیم که ۲۴۳ مورد دلیل بدحال بودند و مستقیماً در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند افزود: متاسفانه عدد دیگری که می‌تواند نگران‌کننده باشد این است که ۱۷ هزار و ۲۰۰ بیمار به صورت سرپایی در ۲۴ ساعت گذشته در شهر تهران مراجعه کردند که ۴هزار نفر در بخش بهداشت و بیش از ۱۳ هزار نفر در بخش درمان مراجعه داشتند.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت تصریح کرد: در حال حاضر در تهران کلینیک‌های سرپایی و بستری موقت را راه‌اندازی کردیم، هر شب در تهران بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار بیمار در آنجا تحت درمان قرار می گیرند.
ادامه دارد...