خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شاخص برخورداری از راه روستایی در خراسان‌جنوبی به ۵۵ درصد رسید

مهر | استان‌ها | شنبه، 26 تیر 1400 - 16:18
بیرجند- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: شاخص برخورداری از راه آسفالته روستایی به نسبت طول کل راه‌ها در خراسان‌جنوبی به ۵۵ درصد رسید.
واحد،روستايي،زمينه،مسكن،مرحله،بنياد،تسهيلات،برخورداري،مديركل

به گزارش خبرنگارمهر، اسدالله جلال‌زاده ظهر شنبه در نشست خبری اظهارکرد: ما در خراسان‌جنوبی ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که از این میزان ۶ هزار کیلومتر آسفالته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به برنامه دولت در زمینه برخورداری از راه روستایی مطلوب و آسفالته برای روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار بیان‌کرد: میانگین برخورداری خانوارهای روستایی در کشور حدود ۷۱ درصد است.
جلال‌زاده با بیان اینکه شاخص برخورداری از راه روستایی به طول کل راه‌ها در خراسان‌جنوبی در سال ۹۸ حدود ۴۹ درصد بود، ادامه‌داد: با افتتاح ۸۰ کیلومتر راه روستایی در سال ۹۹، در حال حاضر شاخص برخورداری از راه روستایی به طول کل راه‌ها به ۵۵ درصد رسیده است.
وی افزود: البته ما در برخی از روستاهای خود در زمینه راه‌ها مشکل داریم که امیدواریم بر طرف شود.
علی اصغر آسمانی‌مقدم، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی هیچ روستایی وجود نداشته که برای دریافت تسهیلات مراجعه کند و در این زمینه به او تسهیلات ندهیم بلکه حتی در این زمینه با بسیاری از روستائیان گفت‌وگو داشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه مجموع تسهیلات در زمینه ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در تفاهم با برنامه و بودجه برای ۲۱ هزار واحد حدود هزار میلیارد بود (مجموع واحدهای بنیاد و کمیته امداد و …)، گفت: در این زمینه ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه پنج هزار واحد را در طول یک سال به اتمام رساندیم، افزود: ۶ هزار واحد دیگر نیز سهمیه به بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی داده شد، یادآور شد: چهار هزار و ۵۴۷ واحد از این ۶ هزار واحد به مرحله دیوار چینی، چهار هزار و ۵۷ واحد به مرحله سقف، سه هزار و ۱۰۲ تا به مرحله سفت کاری و هزار و ۵۵۳ تا نیز به بهره‌برداری رسیده است.
آسمانی مقدم تأکید کرد در زمینه بازپرداخت تسهیلات شرایط را برای روستائیان سهل کرده‌ایم و کمک بلاعوض را تنها به ساکنان دائمی روستاها می‌دهیم.
وی با اشاره به طرح ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گفت: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شهرداری‌ها برای تخفیف ۵۰ درصدی پروانه ساخت در این طرح همکاری خوبی دارند که نمونه آن در منطقه درح است.
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار کرد: در این شهرها هزار و ۷۱۲ قطعه به ظرفیت سه هزار و ۵۲ واحد آماده برای واگذاری و ساخت است.
آسمانی‌مقدم با اشاره به اینکه هزار و ۴۵۳ پروانه ساختمانی در این طرح برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت صادر شده است، یادآور شد: ۵۵۴ واحد به مرحله فنداسیون، ۱۳۵ واحد به مرحله اسکلت، ۵۳ واحد به سقف و ۱۲ واحد نیز به مرحله سفت کاری رسیده است.