خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عضویت ۷ هزار نفر در شبکه ناظرین شورای نگهبان در خراسان جنوبی

مهر | استان‌ها | شنبه، 26 تیر 1400 - 16:13
بیرجند- مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان‌جنوبی از عضویت ۷ هزار نفر از خراسان جنوبی در شبکه نظارت شورای نگهبان خبر داد.
انتخابات،نظارت،نگهبان،شوراي،يعقوبي،نفر،اشاره،بازرسي

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی روز شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۷۰۰ نفر جدید جذب و روند آموزش برای آنان به واسطه شرایط کرونایی به صورت مجازی انجام شد، اظهار کرد: شورای نگهبان یکی از قدیمی‌ترین نهادهای قانونی کشور است.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه عمل به قانون یکی از دغدغه‌های مهم امام (ره) بیان‌کرد: اهمیت شورای نگهبان بر هیچکس پوشیده نیست و اصل وجودی این نهاد هم منطقی و هم اسلامی است.
یعقوبی با اشاره به اینکه نظارت بر مصوبات مجلس و حسن اجرای انتخابات از وظایف شورای نگهبان است، گفت: طبق قانون مصوب نظارت در انتخابات برعهده هیات‌های نظارت گذاشته شده که در استان‌ها با پنج نفر از معتمدین مشخص می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه این هیات‌ها با اعضای سه نفره در شهرستان‌ها و بخش‌ها هم تشکیل می‌شود، اظهار کرد: شبکه نظارت بر انتخابات در ایران اسلامی به صورت مردمی است و همچنین افراد مورد اعتماد انتخاب، جذب و به عنوان عضو رسمی شبکه نظارت ثبت می‌شوند.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان‌جنوبی یادآور شد: شورای نگهبان هنوز نتوانسته الکترونیکی شدن انتخابات را به صورت کامل بپذیرد.
یعقوبی گفت: البته در انتخابات گذشته کشور و مجلس توافق کردند که در برخی مراکز استان‌ها انتخابات الکترونیک برگزار شود اما در ارتباط با ریاست جمهوری بخشی از روند به صورت الکترونیک و بقیه دستی است.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در روز انتخابات بخاطر مشکل در صندوق‌های الکترونیکی در بازه‌ای از زمان مردم برای رأی دادن با مشکل رو به رو شدند، اظهار کرد: خوشبختانه در خراسان‌جنوبی به واسطه آموزش‌ها و پیشگیری‌های صورت گرفته هیچ پرونده تخلف انتخاباتی در خراسان‌جنوبی شکل گرفت.
یعقوبی یادآور شد: در حال حاضر هفت هزار نفر عضو شبکه نظارت شورای نگهبان خراسان‌جنوبی هستند و در انتخابات ۲۸ خرداد چهار هزار و ۷۰۰ نفر فعالیت داشتند.