خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان خراسان جنوبی به 58 درصد رسید

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 26 تیر 1400 - 16:12
گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی گفت: گزارش‌ها حکایت از این دارد که رعایت پروتکل‌ها که تا 2 یا 3 ماه قبل حدود 90 درصد بود در حال حاضر به 48 درصد در سطح کشور و به 58 درصد در خراسان جنوبی رسیده است.
مديريت،بيماري،افزايش،خراسان،تأكيد،جنوبي،همراه،شرايط،استان،تو ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، حمید ملانوری ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در با اشاره به اقداماتی که تاکنون برای مدیریت بیماری در سطح استان انجام شده، اظهار کرد: با توجه به وسعت خراسان جنوبی و هم مرزی با افغانستان، اگر مدیریت شرایط به درستی انجام نمی شد، الان وضعیتی بسیار بدتر داشتیم، لذا برای ادامه مسیر هم نیاز به مدیریت جدی شرایط داریم.
وی بر اهمیت اطلاع رسانی و فعالیت‌های تبلیغی تأکید کرد و گفت: تمام شهرداری‌ها مکلف هستند نسبت به نصب بنرهای قابل رؤیت با محتواهایی درخصوص بیماری کرونا و خسارت‌هایی که به همراه دارد،در پیاده روها، حاشیه میادین، ورودی پارک‌ها و ...
اقدام کنند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر مردم از بیماری و عوارض آن بیشتر بدانند، مطمئناً در مدیریت شرایط بیشتر همراهی خواهند کرد، ادامه داد: با توجه به تغییر رنگ شهرهای استان، ناگزیر به اعمال محدودیت در برخی از مشاغل و حرف هستیم.
ملانوری افزود: پیشنهاد خاص استان تغییر این رویه و محدود شدن صنوفی است که با ازدحام جمعیت در محیط‌های سربسته مواجه هستند و اعمال محدودیت در محل‌های تجمعی و شلوغ که خیلی اورژانسی نیستند، الزامی است و به این ترتیب مکان‌هایی همچون تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و استخرها باید محدود شوند.
وی ادامه داد: برگزاری سمینارها، همایش‌ها، گردهمایی‌ها و ..
که جمع شدن عده ای از افراد در محیط بسته را به همراه دارند و احتمال ابتلا را افزایش می دهند، در رنگ بندی قرمز ممنوع است.
استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که در هر موضوعی ما باید به گونه ای اقدام کنیم که کمترین آسیب را برای مشاغل به همراه داشته باشد، گفت: در بحث پارک‌ها، عده ای بر این باور هستند که چون محیط بسته نیست، درصورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نباید محدودیتی برای حضور مردم اعمال شود و در مقابل افرادی هم هستند که با عنوان این که هر جا تجمع باشد، ابتلا نیز هست، مخالف باز بودن پارک‌ها هستند.
وی تأکید کرد: رعایت ضوابط بهداشتی، استفاده از ماسک، دقت در فاصله اجتماعی و پرهیز از برگزاری دورهمی‌ها در کاهش ابتلاها بسیار مؤثر است و بر عکس بی دقتی در رعایت دستورالعمل‌ها، افزایش آمار بیماران را به همراه دارد.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به افزایش و سرعت انتشار و ابتلای بیماری در دور جدید، بیماریابی بیش از هر اقدامی به ما در مدیریت شرایط کمک می کند.
ملانوری با تأکید بر این که واکسیناسیون باید از مطالبات جدی استان باشد، گفت: هر چه ما بتوانیم واکسیناسیون را به ویژه در گروه‌های پرخطر و در معرض ریسک افزایش دهیم، کمک بزرگی به مدیریت بیماری کرده ایم و واکسیناسیون افراد متقاضی بر اساس اعلام ستاد ملی انجام می شود و بالطبع با توجه به افزایش واکسن تولید داخلی و وارداتی، از این پس در سطح وسیع تری صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/253/ ت