خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

5 هزار بسیجی سمنانی برای مقابله با کرونا سازماندهی شدند

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 26 تیر 1400 - 16:12
گروه استان‌ها- بیش از پنج هزار نفر بسیجی در استان سمنان در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور فعال و داوطلبانه دارند.
كرونا،استان،سمنان،شيوع،سپاه،ويروس،بسيج،مقابله،بيماري،همكاري، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، از شیوع کرونا 17 ماهی می‌گذرد؛ بیماری خانمان‌سوزی که بسیاری از ارتباطات و تعاملات اجتماعی را بر هم زد و مشکلات بسیاری برای جامعه بشریت به بار آورد که بسیاری از آنها دیگر جبرانشان غیرممکن است؛ چرا که مسئله سلامت انسان ها را نشانه گرفته است و حالا خیلی از آنها که دچار این بیماری شده‌اند دیگردر میان ما نیستند و بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
به هر روی شیوع کرونا مسئله‌ای مهم را به جهانیان گوشزد کرد و آن هم توجه بیش از پیش به حوزه سلامت است و همین امر سبب وسواس انسان‌ها را به رعایت بسیاری از پروتکل‌های بهداشتی که تا پیش از شیوع کرونا نسبت به آن بی‌توجه بودند را بیشتر کرده است.
یکی از دستاوردهای مهمی که به ویژه در کشور ما با شیوع ویروس کرونا نمایان‌تر از گذشته شد؛ افزایش همدلی‌ها و کمک‌هایی است که نام مؤمنانه به خود گرفت و ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلف پای کار آمدند تا جلوی گسترش آسیب‌های ناشی از این ویروس منحوس گرفته شود.
یکی از این نهادها که همواره در خدمات‌رسانی به مردم در شرایط و بحران‌های مختلف پای ثابت است و پیشتاز در کمک‌رسانی، بسیج و سپاه است که در ایام شیوع کرونا نیز با اجرای اقدامات مختلف کارنامه‌ای درخشان از خدمت به مردم از خود نشان داده است و این خدمات همچنان ادامه دارد.
بسیج و سپاه استان سمنان نیز پس از فرمان ولی امر مسلمین مبنی بر کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا و نیازمندان و محرومان جامعه آستین‌های همت را همچون همیشه بالا زده است و اقدامات گسترده و متعددی را از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در راستای مقابله با این ویروس منحوس انجام داده است.
سرهنگ علی خالقیان، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده سپاه و بسیج این استان از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز اظهار داشت: سپاه استان سمنان همکاری خود را با دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای مقابله با بیماری کرونا از همان روزهای نخست شیوع این بیمار آغاز کرده است و تا کنون نیز این همکاری استمرار داشته است.
وی با اشاره به افزایش شیوع کرونا طی روزهای اخیر در استان سمنان گفت: تشدید همکاری‌ها برای مقابله با این ویروس و جلوگیری از گسترش آن در استان الزامی است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: در قالب اجرای این طرح بیش از پنج هزار بسیجی در سطح استان سمنان سازماندهی شده‌اند.
خالقیان عنوان کرد: بر اساس اعلام ستاد استانی کرونا در حال حاضر دو شهرستان از هشت شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و این بدین معناست که شرایط اگر کنترل نشود، وضعیت نگران کننده‌ای رخ خواهد داد؛ بنابراین در حال حاضر مدیریت کرونا و جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری باید در دستور کار قرار گیرد.
وی همکاری سپاه و بسیج استان سمنان را در راستای اجرای طرح شهید کرونا در کاهش ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا در این استان بسیار اثرگذار دانست.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره شیوع کرونا دلتا در کشور گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید با مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی همکاری و همراهی لازم را داشته باشند تا کرونا به شکل صحیحی مدیریت شود.
رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در اماکن شلوغ و پرازدحام و ...
از جمله مهم‌ترین مسائلی است که مردم می‌توانند با عمل به آنها نقش خود را در کاهش شیوع کرونا به درستی ایفا کنند.
انتهای پیام/363/ ع