خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تداوم ارسال محموله های بهداشتی و معیشتی به سیستان و بلوچستان

مهر | اجتماعی و حوادث | شنبه، 26 تیر 1400 - 16:06
دبیرکل جمعیت هلال احمر از تداوم ارسال محموله های بهداشتی و معیشتی به سیستان و بلوچستان و امدادرسانی به سیل زدگان خبر داد.
جمعيت،استان،احمر،هلال،قرارگاه،توزيع،نفر،قوسيان،ادامه،روز،كشو ...

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن قوسیان مقدم در خصوص اقدامات انجام‌شده در قرارگاه مرکزی مبارزه و پیشگیری از کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: از زمان استقرار این قرارگاه، حمایت‌های سازمان داوطلبان و همچنین مشارکت خیرین در این استان برای پیشگیری و درمان کرونا با سرعت بیشتری دنبال شده است.
دبیر کل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توزیع بیش از یک‌میلیون «ماسک» در شهرستان‌های استان از زمان استقرار قرارگاه تصریح کرد: یک‌میلیون و ۲۳۴ هزار ماسک از تاریخ ۱۷ تا ۲۵ تیرماه در شهرستان‌های این استان توزیع شده که از این تعداد ۸۴ هزار ماسک را خیرین و مابقی توسط جمعیت هلال احمر تامین شده است.
قوسیان مقدم در ادامه از اهدای ۴۸۴ کپسول اکسیژن خبر داد و گفت: تعداد ۷۷ «کپسول ۱۰ لیتری»، ۳۰۷ «کپسول ۴۰ لیتری» و ۱۰۰ «کپسول ۵۰ لیتری» توسط جمعیت هلال احمر و خیرین تهیه و در اختیار مراکز درمانی و بیماران نیازمند قرار گرفته است.
سخنگوی جمعیت هلال احمر در ادامه از اقلامی که توسط تشکل‌های مردم نهاد با هماهنگی جمعیت هلال احمر توزیع شد تصریح کرد: ۹۰۰ هزار ماسک، ۸۰۰۰ عدد ژل ضد عفونی کننده دست، ۱۰۰۰ لیتر الکل ۷۰ درصد، ۶۰۰۰ قالب صابون، ۱۲ هزار بطری آب معدنی، ۱۵۰۰پ رس غذای گرم و ۱۵۰۰ ثوب لباس ایزوله نیز توسط خیرین و با هماهنگی جمعیت هلال احمر در منطقه توزیع شد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه به نحوه توزیع اقلام در برخی از شهرستان‌های استان پرداخت و تصریح کرد: از زمان افتتاح قرارگاه تا ۲۵ تیر ماه؛ جمعیت هلال احمر در شهرستان چابهار ۱۰ هزار کیلو برنج، ۱۰۰۰ بطری روغن و ۲۰۰۰ کیلو شکر توزیع کرد.
قوسیان در ادامه اظهار داشت: تا کنون شهرستانهای سراوان، خاش، میرجاوه، هامون، هیرمند، زهک، فنوج، زابل، نیمروز، سرباز، مهرستان، ایرانهشر، نیکشهر، سیب و سوران و همچنین مراکز درمانی بوعلی زاهدان، رازی سراوان، امام خمینی (ره) خاش و امام علی (ع) چابهار از خدمات این قرارگاه بهره مند شده‌اند و فعالیت قرارگاه تا زمان خروج از شرایط بحران ادامه خواهد داشت.
قوسیان مقدم با تشریح گزارش امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور از روز ۲۳ تیرماه تا ساعت ۱۰ صبح امروز ۲۶ تیرماه گفت: ۲۱ شهرستان در هشت استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان و کردستان در سه روز گذشته درگیر سیل و آب‌گرفتگی بودند.
قوسیان مقدم افزود: در حوادث جوی سه روز گذشته علاوه بر امدادرسانی به ۲۱۹ سیل‌زده، ۱۹۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.
همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند.
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه در سیل و آب‌گرفتگی سه روز گذشته در هشت استان کشور، پنج نفر (سیلاب چهار نفر، رعدوبرق یک نفر) جان خود را ازدست‌داده و ۲ نفر نیز در بافت کرمان مفقود شده‌اند، اظهار کرد: ۳۳ تیم عملیات شامل ۱۲۲ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور، مشارکت داشتند.
وی با اشاره به جزئیات اقلام توزیع‌شده در حوادث سیل و آب‌گرفتگی کشور گفت: در سه روز گذشته، ۲۶ دستگاه چادر امدادی، ۳۸۱ تخته پتو، ۹۰ تخته موکت، ۱۲۴ کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۹۸ قوطی کنسرو، ۱۸۰ کیلوگرم برنج و ۱۳۶ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی در هشت استان کشور توزیع‌شده است.