خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تشکیل دو تیم اجتماع محور محلی در مناطق پر خطر فریدون‌شهر

مهر | استان‌ها | شنبه، 26 تیر 1400 - 16:01
فریدون‌شهر- رئیس اداره بهزیستی فریدون‌شهر گفت: دو تیم اجتماع محور محلی در مناطق پر خطر فریدون‌شهر به منظور کنترل آسیب‌های اجتماعی با مشارکت مردم تشکیل شده است.
بهزيستي،مددجويان،شهرستان،اداره،مسكن،پرداخت،ساخت،غربالگري،امي ...

افسانه امیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شهرستان فریدون‌شهر ۲۰۱ خانوار شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های دارای فرزند دوقلو و سرپرست خانوار عشایری و تعداد ۷۱۹ معلول تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی گفت: در این شهرستان ۱۸۸ دانش‌آموز و ۱۰ نفر دانشجو با خدمات بهزیستی به تحصیل مشغول هستند.
رئیس اداره بهزیستی فریدون‌شهر بیان داشت: اداره بهزیستی فریدون‌شهر در طول سال بیشترین هزینه درمان را برای خدمات گفتاردرمانی، کاردرمانی و فیزیوتراپی مددجویان پرداخت می‌کند.
امضای تفاهم نامه برای ساخت مسکن مددجویان با نهادهای مربوطه
وی در ارتباط با مسکن مددجویان گفت: از سال ۹۹ تاکنون در این شهرستان برای ساخت مسکن محرومان، ایتام و معلولین شهری و روستایی با نهادهای مربوطه تفاهم نامه تنظیم کردیم و همچنین بابت ساخت مسکن خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر ۱۴۰ میلیون تومان و خانواده‌های دارای یک عضو معلول ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.
امیری گفت: بهزیستی فریدون‌شهر، برای تعداد ۴۱۷ نفر از مددجویان بیمه سلامت و برای تعداد ۳۷ نفر بیمه تأمین اجتماعی زنان ساکن شهر سابقه بیمه صادر شده است.
پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی
وی در ارتباط با اشتغال مددجویان نیز گفت: سال گذشته از سوی بهزیستی پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی، استفاده تعدادی از مددجویان از قانون سه درصد استخدام معلولان و اجرای طرح خرد مالی، استاد شاگردی و مساعدت از صندوق‌های توانبخشی انجام شده است.
هر سال ۸۰ درصد کودکان ۳ تا ۶ سال سن غربالگری می‌شوند.
رئیس اداره بهزیستی فریدون‌شهر گفت: هر ساله با اجرای طرح غربالگری و سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال از مهر ماه تا پایان آذر ماه و توسط دفتر پیشگیری از معلولیت اداره بهزیستی فریدون‌شهر، ۸۰ درصد جمعیت هدف پایش می‌شوند.
وی افزود: به همت بهزیستی فریدون‌شهر طرح غربالگری شنوایی‌سنجی برای نوزادان زیر پنج ماه در یک پایگاه به صورت هفتگی با حضور کارشناس شنوایی سنج انجام می‌شود.
تشکیل دو تیم اجتماع محور محلی در مناطق پر خطر فریدون‌شهر
امیری گفت: در این شهرستان دو تیم اجتماع محور محلی در مناطق پر خطر تشکیل شده است و اعضا به صورت داوطلبانه در زمینه کنترل آسیب‌های اجتماعی به بهزیستی کمک می‌کنند.
وی افزود: جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی با کدهای دستوری از طریق تلفن‌های همراه و صندوق‌های بهزیستی برای عمومی مردم و ساخت واحدهای مسکونی توسط خیرین در طول سال با مشارکت مردم انجام می‌شود.
در فریدون‌شهر متخصص توان پزشکی نداریم
رئیس اداره بهزیستی فریدون‌شهر گفت: در این شهرستان متخصص توان پزشکی نداریم و از ظرفیت کارشناسان کار درمانی و گفتار درمانی در مرکز توانبخشی بهزیستی فریدون‌شهر استفاده می‌شود.