خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آسیب‌های اجتماعی مهمترین تهدید جامعه امروز

ایسنا | استان‌ها | شنبه، 26 تیر 1400 - 15:53
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از آسیب‌های اجتماعی مهمترین تهدید جامعه امروز نام برد و گفت: مهمترین خطر و آسیبی که جامعه را تهدید می‌کند، آسیب اجتماعی است و نیاز است تا مردم راه مقابله با اینگونه آسیب‌ها را بیاموزند.
اجتماعي،سازمان،جامعه،پذير،آسيب،بهزيستي،سمنان،اقشار،امري،استا ...

ایسنا/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از آسیب‌های اجتماعی مهمترین تهدید جامعه امروز نام برد و گفت: مهمترین خطر و آسیبی که جامعه را تهدید می‌کند، آسیب اجتماعی است و نیاز است تا مردم راه مقابله با اینگونه آسیب‌ها را بیاموزند.
حبیب‌الله خجسته پور، ۲۶ تیر۱۴۰۰ در آیین گرامیداشت هفته بهزیستی در استان سمنان در محل سالن اجتماعات این سازمان در استان، گفت: کسانی که در حوزه مباحث اجتماعی، تعهد و تخصص دارند می‌توانند آسیب‌های اجتماعی را به موقع شناسایی و از بسیاری از معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد، خودکشی و سایر معضلات اجتماعی جلوگیری کرده و در این نقطه است که نقش بی‌نظیر و بی‌بدیل اورژانس اجتماعی نمایان می‌شود.
وی افزود: برون‌سپاری برخی از خدمات سازمان بهزیستی بسیار امری خطیر است و هرچه بتوان وظایف این سازمان را به سازمانی تصمیم‌گیر، ستادی و ناظر تبدیل کنیم و خدمات برون سپاری شود، می‌توان شاهد ارتقاء خدمات بود.
خجسته‌ پور بیان کرد: پیشگیری امری بسیار حائز اهمیت است، اگر به درستی اجرا شود، از ورود بسیاری از افراد به جامعه اقشار آسیب پذیر جلوگیری خواهد شد.
وی تاکید کرد: باید ورودی سازمان‌های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر سازمان های حمایتی کاهش یابد.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در کاهش گستره جامعه اقشار آسیب پذیر و ارتقاء سطح رفاه این افراد، عنوان کرد: باید با اقدامات پیشگیرانه و موثر به روزی برسیم که ما در تلاش برای یافتن افراد آسیب پذیر در جامعه باشیم.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه اجتماعی شدن مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌تواند پیشگیری را در این زمینه امکان پذیر کند، افزود: سازمان های مردم نهاد و خیریه‌هایی که در حوزه اجتماعی فعالیت دارند، نیاز است تا با ارائه راهکار مناسب به این بحث ورود کرده تا از آسیب پذیر شدن افراد جامعه جلوگیری شود.
وی خود یادآور شد: سازمان بهزیستی با شرح وظایف بسیار زیاد بالغ بر ۸۰ خدمت را به جامعه هدف ارائه می‌دهد و کسانی که به عنوان اقشار آسیب پذیر تحت‌پوشش این سازمان هستند، بعضا از بدو تولد تحت پوشش این سازمان هستند.
خجسته پور عنوان کرد: اگر بخواهیم در یک جمله خدمات این سازمان را خلاصه کنیم، بسیاری از وظایفی که دولت در قبال جامعه دارد؛ سازمان بهزیستی در قبال جامعه هدف خود ارائه می دهد که این امری بسیار گسترده و ارزشمند است.
وی اضافه کرد: مددکارانی که با مددجویان ارتباط مستقیم داشته و خدمت به خلق الله با امکانات بسیار کم را سرلوحه خود قرار دادند، به واقع در حال عبادت هستد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پایان ضمن تبریک هفته بهزیستی با بیان اینکه ۴۱ سال از خدمات پربار این سازمان به جامعه هدف می‌گذرد خاطرنشان کرد:در آستانه و ابتدای دهه پنجم از عمر این سازمان، همچنان توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه امری ضروری است.
انتهای پیام