خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

امیدواری روسیه نسبت به تشکیل زودهنگام دولت لبنان

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 26 تیر 1400 - 15:53
معاون وزیر خارجه روسیه نسبت به تشکیل زودهنگام دولت جدید لبنان ابراز امیدواری کرد.
تشكيل،لبنان،الحريري،كابينه،خارجه،روسيه،دولت،پارلمان

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه النشره، معاون وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با مامور سابق تشکیل کابینه لبنان، نسبت به تشکیل دولت جدید این کشور در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.
بنا بر بیانیه وزارت خارجه روسیه، میخائیل بوگدانوف در تماس تلفنی با سعد الحریری اعلام کرد ما امیدواریم که رئیس جمهور لبنان در آینده نزدیک رایزنی‌های مندرج در قانون اساسی را با نمایندگان فراکسیون‌های پارلمان برای تصمیم گیری در مورد نخست وزیر جدید انجام دهد و یک دولت واجد شرایط تشکیل دهد که از حمایت همه رهبران سیاسی برخوردار باشد.
وزارت خارجه روسیه همچنین از عدم موفقیت الحریری در تشکیل کابینه لبنان ابراز تاسف کرد.
وزارت امور خارجه روسیه آمادگی خود را برای ادامه تماس با همه نمایندگان محافل سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار در لبنان به منظور تقویت روابط دوستانه و همکاری در زمینه منافع مشترک اعلام کرد.
روز پنج شنبه الحریری پس از دیدار با میشل عون، انصراف خود را از تشکیل کابینه لبنان اعلام کرد.
نزدیک به ۹ ماه پیش، ۶۵ نماینده از مجموع ۱۲۸ نماینده پارلمان لبنان یعنی بیش از ۵۰ درصد نمایندگان پارلمان، حریری را به عنوان نامزد مورد نظر خود برای تصدی منصب نخست وزیری جهت تشکیل دولت جدید این کشور معرفی کردند و به دنبال آن نیز، وی به طور رسمی از سوی عون مامور تشکیل کابینه دولت جدید شد با این حال در این کار ناکام ماند.
الحریری سابقه تصدی منصب نخست وزیری این کشور طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ را نیز در کارنامه سیاسی خود دارد.
انتهای پیام/