خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شهاب سنگ Winchcombe ممکن است اسرار حیات را در خودش داشته باشد

باشگاه خبرنگاران | یادداشت | سه شنبه، 22 تیر 1400 - 01:18
محققان با مطالعه شهاب سنگی که به تازگی به انگلیس برخورد کرده توانستند به برخی از رازهای تشکیل حیات در زمین دست پیدا کنند.
شهاب،سنگ،مواد،زمين،شكل،منظومه،آسماني،شمسي،نادر

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی؛ دانشمندان توانستند با انجام آزمایشات دقیق و بیشتر روی یک شهاب سنگ نادر به نشانه‌هایی از منشا حیات در زمین برسند.
نتایج مطالعه روی این شهاب سنگ که به تازگی به انگلستان برخورد کرده نشان می‌دهند که آن متعلق به ۴.۵ میلیارد سال پیش و زمان آغاز شکل گیری منظومه شمسی است.
بیشتر بخوانید
شهاب سنگی که می‌تواند راز حیات در زمین را فاش کند
نام این شهاب سنگ که به طور رسمی طبقه بنده شده از روی شهری که روی آن فرود آمده گرفته شده و Gloucestershire است.
این جرم آسمانی از انواع نادر شهاب سنگ یعنی کندریت کربن دار است.
این شهاب سنگ مملو از مواد عالی و آب است.
دانشمندان با بودجه‌ای که شورای تسهیلات علم و فناوری لندن در اختیارشان گذاشته توانستند با استفاده از تجهیزاتی مدرن از این شهاب سنگ نادر نگهداری کنند.
مواد معدنی این جرم آسمانی در آزمایشگاه‌های تخصصی انگلیس مورد بررسی، تحقیق و مطالعه قرار گرفته است.
اشلی کینگ، از دانشمندان این پروژه گفت:"این شهاب سنگ اولین شهاب سنگی است که در ۳۰ سال گذشته به انگلیس برخورد کرده و همچنین اولین کندریت کربن داری است که تاکنون ما توانسته‌ای آن را بازیابی کنیم.
ما با کمک بودجه‌های دولتی توانستیم منشا آب و حیات در زمین را پیدا کنیم.
"
از زمانی که این شهاب سنگ کشف شده تاکنون محققان در حال تحقیق و بررسی روی آن هستند تا بتوانند ویژگی‌های شیمیایی و معدنی آن را کشف و به نحوه شکل گیری منظومه شمسی دست پیدا کنند.
کوئنی چان از دیگر محققان این پروژه گفت:" مطالعات اولیه روی این شهاب سنگ نشان داد که این جرم آسمانی طیف گسترده‌ای از مواد آلی را دارد.
تحقیق و مطالعه آن چند هفته پس از برخورد با زمین و قبل از اینکه ماده‌ای زمینی آن را آلوده کند نشان دهنده مواد تشکیل دهنده موجود هنگام شکل گیری منظومه شمسی است و به درک ما از شکل قرارگیری این مواد کنار هم برای تشکیل سیاراتی مثل زمین کمک کرده است.
"
انتهای پیام/