خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کاهش بستری در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان/ تعداد تخت‌های بستری در حال حاضر کفایت می‌کند

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 17 تیر 1400 - 12:12
گروه استان‌ها - کادر درمان سیستان و بلوچستان در هفته‌های اخیر فشار بی‌سابقه‌ای را تحمل می‌کنند و مجموعه‌های مختلف از جمله ارتش، سپاه و انتظامی برای کمک به کادر درمان این استان وارد میدان شده‌اند.
استان،درمان،نيروي،كرونا،زاهدان،بلوچستان،سيستان،سپاه،زميني،پز ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در هفته‌های اخیر کادر درمان سیستان و بلوچستان فشار بی‌سابقه‌ای را تحمل می‌کنند؛ کرونای جهش یافته موسوم به "دلتا" به صورت گسترده در حال انتشار است و بخش قابل توجهی از کادر درمان حین رسیدگی به بیماران مبتلا شده‌اند.
بستری بیماران در بیمارستان‌های زاهدان روند کاهشی دارد
قاسم میری علی آباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به ایجاد محدودیت و تعطیلی‌ها و به دنبال کاهش ترددات بین شهری، در مراجعات بیماران ترومایی با کاهش خوبی روبرو شدیم و ثمره این کاهش، بیشتر شدن فضای بستری بیماران کرونایی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ظرف چند روز آینده 150 تخت دیگر هم در مجموعه 320 تخت‌خوابی مجتمع بیمارستانی "علی بن ابیطالب(ع)" زاهدان اضافه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با افزایش کیت‌های تشخیصی، میزان انجام تست pcr و رپید(تست سریع) در استان به دو برابر افزایش یافته است و خوشبختانه هیچ محدودیتی در زمینه انجام تست نداریم.
تعداد تخت‌های بستری در حال حاضر کفایت می‌کند
سیدمحمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تعداد تخت‌های بستری اختصاص یافته به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال حاضر کفایت می‌کند ولی به دلیل اینکه الگوی همه‌گیری به طور دقیق قابل پیشبینی نیست، باید ظرفیت‌های بستری را در استان افزایش دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، هوانیروز، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و خیرین با تمام توان پای کار سلامت مردم سیستان و بلوچستان آمده‌اند که از همه این عزیزان تشکر می‌کنیم.
سپاه توانمندترین سامانه‌های درمانی سیار را دارد
فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: توانمندترین سامانه‌های درمانی سیار در نیروی زمینی سپاه هستند که در همه بحران‌ها بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تامین می‌کنند.
بیمارستان سیار تخصصی و فوق تخصصی که ما در نیروی زمینی ارتش مطالعات، تحقیق و پژوهشش را انجام دادیم و بهره‌برداری شده با ظرفیت یک‌هزار و 280 تخت در خدمت نظام سلامت کشور قرار دارد.
سردار احمد اخوان افزود: فرایند عملیاتی شدن این بیمارستان در مناطق و نقاط و شهرهایی که ضرورت داشته به این شکل بوده است که دانشگاه مربوطه اعلام نیاز می‌کرده و وزیر بهداشت و درمان به مجموعه نیروی زمینی اعلام نیاز را بیان و این بیمارستان‌ها مستقر می‌شدند.
وی گفت: از زمانی که کرونا وارد کشور شده 17 ماه می‌گذرد تمام توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تخصصی در بخش بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه در خدمت مجموعه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفت.
فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه بیان کرد: در موضوع کمک به پیک جدید کرونا که در سیستان و بلوچستان شروع شد از یک هفته قبل در خدمت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هستیم و تجزیه و تحلیل وضعیت استان انجام و بررسی شد و ما هم اعلام کردیم اگر نیاز به بیمارستان‌های سیار است در خدمت استان هستیم که اعلام کردند فعلاً ظرفیت خالی در بیمارستان‌ها داریم و نیازی نیست.
سردار اخوان ادامه داد: ولی با توجه به تدبیری که سردار فرماندهی نیروی زمینی سپاه داشتند این ظرفیت‌ها در آماده‌باش کامل قرار گرفتند و بر اساس نیاز در خدمت استان خواهد بود و اکنون نیز آماده هستند.
به جهت تمرینات خیلی خوبی که داشتیم و در سیستان و بلوچستان ما تعداد زیادی بیمارستان‌های سیار را در نقاط مختلف مستقر کردیم و به مردم عزیز این استان خدمات پزشکی را ارائه دادیم.
کادر درمان ارتش در بیمارستان‌های استان مستقر شد
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کادر درمان ارتش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات درمانی وارد استان شدند و از همان لحظات اولیه ورود کار اجرایی، خدماتی و درمانی‌ را شروع کردند.
براساس قولی که وزارت بهداشت داده واکسیناسیون بالای 50 ساله‌ها در سیستان و بلوچستان نسبت به کل کشور تسریع می‌شود.
علیرضا شهرکی افزود: در این چند روز اخیر مردم، اصناف و بازاریان همراهی کامل را داشته که با تداوم این همراهی‌ها و رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی حجم بیماران سرپایی و انتشار ویروس کرونا کاهش پیدا خواهد کرد.
عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: امیدواریم با کاهش ارتباطات میان مردم، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان خیلی زود به شرایط ایمنی از جهت همه‌گیری این ویروس خطرناک و سلامتی مردم دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/392/ ع