خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مرکز تجمیعی واکسیناسیون خاش راه اندازی شد

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 17 تیر 1400 - 12:12
مرکز تجمیعی شماره ۲ واکسیناسیون شهرستان خاش سیستان و بلوچستان مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری سپاه پاسداران و بسیج جامعه پزشکی راه اندازی شد.
واكسيناسيون،بسيج،مركز،كرونا،تجميعي،سليماني،قاسم،حاج،سپاه،شهر ...

ایسنا/سیستان و بلوچستان مرکز تجمیعی شماره ۲ واکسیناسیون شهرستان خاش سیستان و بلوچستان مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری سپاه پاسداران و بسیج جامعه پزشکی راه اندازی شد.
به گزارش ایسنا مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بسیج جامعه پزشکی شهرستان خاش و تفتان گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نماد بارز همراهی نیروهای سپاه و بسیج با کادر سلامت است که از پاییز سال گذشته شروع شد و تاکنون با قوت ادامه دارد.
دکتر رضا کرد افزود: گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با اولویت واکسیناسیون عمومی کرونا به ترتیب گروه‌های هدف یکی از برنامه‌های مشترک حوزه بهداشت و درمان و بسیج است و این مرکز دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در حوزه شهرستان خاش می باشد.
وی اظهار داشت: خوشبختانه همزمان با افتتاح این مرکز با استقبال خوب جمعیت بالای ۶۰ سال مواجه شدیم و صد البته که اقناع سازی و ترغیب و همیاری سپاه پاسداران و نیروهای بسیجی در مشارکت عمومی از طریق برپایی نشست های میدانی و محلات شهرستان بسیار تاثیر گذار بوده است.
کرد ادامه داد: امیدواریم بتوانیم ضمن رعایت پروتکل‌های واکسیناسیون، هرچه سریع‌تر واکسن کرونا را به افراد واجد شرایط تزریق کنیم.
این مسئول بیان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون کرونای افراد بالای ۶۰ سال بر اساس دستورالعمل سند ملی واکسیناسیون در حال انجام است و افراد واجد شرایط می توانند به صورت حضوری با همراه داشتن کارت ملی به نزدیکترین‌ مرکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.
سرهنگ پاسدار علی ثمره حسینی فرمانده سپاه پاسداران خاش و تفتان نیز گفت: از آغاز اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و به ویژه طبق دستورالعمل گام پنجم این طرح پر برکت، نیروهای سپاه و بسیج از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود در مسیر مدیریت بیماری کرونا و راه‌اندازی مرکز تجمیعی مزین به نام شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی استفاده نموده است.
وی افزود: با توجه به‌ ظرفیت های موجود، بسیج طی فراخوانی از بهیاران و نیروهای داوطلب بسیجی به ویژه بسیج خواهران نیز جهت فعالیت در این پایگاه تجمیعی واکسیناسیون دعوت به عمل آورده است.
سرهنگ ثمره اظهار داشت: ارتباط مستمر و نشست های متعدد با کارشناسان و مدیران حوزه بهداشت و درمان شهرستان جهت بررسی آخرین وضعیت موجود و هرگونه همکاری لازم به ویژه در راستای ترغیب و مشارکت عمومی در جهت رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و همچنین حضور میدانی در پایگاههای بسیج محلات به همراه مدیران حوزه بهداشت و درمان در کنار سایر اقدامات نظارتی و حمایتی بسیج در حال انجام است.
وی ادامه داد:واکسیناسیون به تنهایی نمی تواند از گسترش بیماری کرونا جلوگیری کند، بنابراین می بایست پروتکل های بهداشتی توسط مردم رعایت شود.
انتهای پیام