خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مخالفت مردم محلی مانعی برای اجرای طرح‌های گردشگری در سامان و فارسان

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 17 تیر 1400 - 12:12
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل زیرساخت‌های گردشگری حاشیه زاینده‌رود سامان و سراب باباحیدر فارسان در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و توسعه بخش‌های مختلف این مناطق نقش مستقیم ایفا می‌کند، اما مخالفت مردم محلی با اجرای این طرح‌ها موجب برگشت اعتبارات اختصاص یافته می‌شود.
گردشگري،بختياري،باباحيدر،سراب،چهارمحال،نمونه،اجراي،فارسان

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل زیرساخت‌های گردشگری حاشیه زاینده‌رود سامان و سراب باباحیدر فارسان در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و توسعه بخش‌های مختلف این مناطق نقش مستقیم ایفا می‌کند، اما مخالفت مردم محلی با اجرای این طرح‌ها موجب برگشت اعتبارات اختصاص یافته می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری مهرداد جوادی، اظهار کرد: این اداره‌کل برای اجرای طرح سرمایه‌گذاری، شامل احداث راه دسترسی منطقه نمونه گردشگری سامان بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: با اجرای زیرساخت‌های گردشگری حاشیه زاینده‌رود زمینه اشتغال مستقیم ۲۰ نفر در شهرستان سامان فراهم می‌شود، اما در روزهای اخیر تعدادی از افراد محلی مانع اجرای این طرح شدند.
جوادی با اشاره به اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری سال گذشته یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای توسعه زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری سراب باباحیدر در شهرستان فارسان اختصاص داد، تصریح کرد: این مبلغ از محل اعتبارات ابلاغی به‌صورت اوراق تأمین شده و برای توسعه زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری سراب باباحیدر اختصاص یافته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری سراب باباحیدر شامل راه‌سازی و ایجاد مسیر دسترسی بوده و این منطقه نمونه گردشگری دارای طرح مصوب سرمایه‌گذاری از کارگروه معماری و شهرسازی ایران است.
جوادی تأکید کرد: این در حالی است که از سال گذشته تاکنون برخی مردم محلی در سراب باباحیدر از توابع شهرستان فارسان اجازه فعالیت برای اجرای زیرساخت‌های اجتماعی را نمی‌دهند و در صورت ادامه این روند تمامی بودجه مرتبط با اجرای زیرساخت‌های گردشگری در مناطق نمونه گردشگری چهارمحال و بختیاری برگشت داده می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح‌ منطقه نمونه گردشگری حاشیه سراب باباحیدر فارسان در شورای‌ عالی معماری و شهرسازی ایران تصویب شده است، متاسفانه باوجود پیگیری‌های صورت گرفته از سوی این اداره‌کل و از طریق مسوولان استانی و شهرستانی هیچ اقدامی در راستای رفع این مشکل صورت نگرفته است و همین عامل موجب برگشت اعتبارات یاد شده می‌شود.
جوادی عنوان کرد: از فرمانداران و مسوولان شهرستان‌های سامان و فارسان انتظار می‌رود تا به‌منظور رفع مشکلات اجتماعی و فراهم کردن زمینه ادامه اجرای این طرح‌ها اقدام لازم را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: تکمیل زیرساخت‌های گردشگری حاشیه زاینده‌رود سامان و سراب باباحیدر فارسان در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و توسعه بخش‌های مختلف این مناطق نقش مستقیم ایفا می‌کند.
انتهای پیام