خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گفتگوهای امنیت سایبری بین آمریکا و روسیه در جریان است

مهر | بین‌الملل | چهارشنبه، 16 تیر 1400 - 11:47
کاخ سفید با اذعان به این موضوع که شواهدی مبنی بر دخالت مسکو در حملات سایبری اخیر وجود ندارد؛ اعلام کرد که گفتگوها با روسیه طی هفته آتی هم ادامه خواهد داشت.
روسيه،سطح،آمريكا،حمله،ساكي،سخنگوي،مبني،ادامه،اعلام،گفتگوها،س ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آمریکا و روسیه مشغول انجام گفتگوها درباره امنیت سایبری هستند و سطح گفتگوها در این باره شامل مقامات ارشد نیز می‌شود.
ساکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هیچ گونه تماسی بین مسکو و واشنگتن درباره حمله اخیر به شرکت نرم افزاری بین المللی کاسیا (Kaseya) برقرار شده است، گفت: از زمان ملاقات بین بایدن و پوتین، گفتگوهایی را در سطح متخصصین آغاز کرده‌ایم که همچنان در حال ادامه است و انتظار داریم که هفته بعد جلسه دیگری با تمرکز بر حملات باج افزاری داشته باشیم.
وی در ادامه مدعی شد: همانطور که بایدن برای پوتین به روشنی گفت، چنانچه دولت روسیه اقدامی علیه مجرمین مستقر در خاک روسیه نمی‌تواند انجام دهد یا انجام ندهد، ما اقدام خواهیم کرد یا حق انجام اقدام از جانب خود را محفوظ خواهیم داشت.
وی همچنین گفت: در گفتگوهایمان – که مستقیماً در حال انجام بوده است – صریحاً در حال انتقال این پیام هستیم.
ساکی در پاسخ به سوالی مبنی بر مشخص کردن سطح گفتگوها با طرف روسی گفت: یک تیم سطح بالای امنیت ملی ما با مقامات سطح بالای روسیه در تماس بوده است.
سخنگوی کاخ سفید با اشاره به این مطلب که نهادهای اطلاعاتی آمریکا تاکنون بیانیه‌ای رسمی مبنی بر عوامل اصلی حمله اخیر صادر نکرده‌اند، گفت: گروه‌های اطلاعاتی (آمریکا) هنوز حمله را مرتبط (به روسیه) نمی‌دانند.
بنابراین ما به ارزیابی‌ها ادامه خواهیم داد.
ساکی در ادامه مصاحبه در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم وجود شواهد درباره دست داشتن روسیه در حملات سایبری، تاکید کرد که حمله اخیر به شرکت کاسیا به احتمال بسیار زیاد توسط «عوامل مجرم» انجام شده و دولت آمریکا هنوز به طور رسمی نامی از مسببین این حمله نبرده است.
وی در پایان گفت: گفتگوهای در سطح متخصصین و مذاکرات و تماس‌های فعلی بخش مهمی از قدم‌های بعدی و نتایج این مذاکرات هستند و فراتر از اینها اینکه فکر کنم که پیام مشخص است و رئیس جمهور صریحاً اعلام کرده است و ما در حال اعلام آن هستیم و خواهیم بود که حتی با وجود این عوامل مجرم که نمی‌گوییم از جانب دولتی هستند یا توسط دولتی هدایت می‌شوند، آنها (روسیه) مسئولیت خواهند داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، پیشتر نیز «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا گفته بود که روسیه و آمریکا در حال برگزاری گفتگوهای نزدیک، جدی و محرمانه بین دپارتمان‌های مربوطه شان بر سر مسئله حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی هر دو کشور هستند.
این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) روز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که تماسی از سوی واشنگتن در خصوص اخاذی‌های سایبری اخیر علیه شرکت‌های آمریکایی دریافت نکرده است.
سخنگوی کرملین پیرامون اشتراک گذاری داده میان مسکو و واشنگتن گفت: از اینکه داده‌ای فراهم شده باشد اطلاعی ندارم.
اطلاعاتی دریافت نکرده‌ایم.