خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آماده بهره برداری شدن ۹ هزار هکتار از آبیاری نوین شمالغرب کشور

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 16 تیر 1400 - 11:42
ارومیه - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۹ هزار هکتار از شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در سطح استان آماده بهره برداری شده است.
كرامتي،آبياري،فرعي،هكتار،غرب،وزارت،زهكشي،نمودن،عملياتي

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کرامتی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های آب و خاک استان اظهار کرد: بنا به اظهار مجری طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور، ۲۵ هزار هکتار از طرح‌های شبکه ای فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در ۲۸ تیرماه سال جاری توسط ریاست جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.
وی تصریح کرد: از مجموع ۲۵ هزار هکتار از طرح‌های فوق الذکر بالغ بر ۹ هزار هکتارمربوط به استان آذربایجان غربی است.
کرامتی ادامه داد: این پروژه هاشامل بخشی از شبکه‌های دشت نازک یک و دو که توسط کشاورزان در حال بهره برداری می‌باشد و بخشی از شبکه پایین دست واقع در ماکو، سد قیقاج و شیبلو و همچنین بخشی نیز مربوط به شبکه‌های پیرانشهر۱ و ۲ شامل کرم آباد، جلدیان، بادین آباد در سطح ۹ هزار هکتار است.
وی خاطر نشان کرد: بخشی از شبکه‌های فرعی آبیاری که در تعهد وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد در طی سه سال گذشته به طور کامل اجرا شده و متأسفانه به دلیل عدم تأمین آب توسط وزارت نیرو، شاهد وارد شدن خسارت به شبکه‌ها و و متضرر شدن پیمانکاران هستیم.
کرامتی ابراز امیدواری کرد هرچه سریع‌تر وزارت نیرو به تعهدات خود درباره تفاهم نامه شبکه‌های متناظر عمل نماید تا بیش از این شاهد هدر رفت سرمایه‌های ملی نباشیم.
وی همچنین تاکید کرد: در هدف گذاری انجام شده برای عملیاتی نمودن برنامه‌های ۱۴۰۰ در این زمینه، مقرر شده است تمرکز اصلی بر تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های تأمین منابع شده که دارای نقص‌های جزئی هستند، انجام گیرد تا امکان عملیاتی نمودن بهره برداری مؤثر از پروژه‌ها فراهم شود.